Jump to content

Bergara B14, verktøy for å demontere bolten?


fredriko

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en Bergara B14 HMR, har forstått det slik at bolten her nesten er en kopi av Remington 700, jeg er på jakt etter verktøy for å demontere bolten enkelere en å knote med hyssing/skolisser og makt hver gang.

jeg har kikka litt på denne: https://www.brownells.no/REMINGTON-BOLT-DISASSEMBLY-TOOL-KLEINENDORST-700-7-40-X-600-721-722-660-488001000

men denne er ment for Remington 700, og jeg tror "kappa" bakpå bolten er noe større på Bergara? noen som har testet slikt verktøy ment for Remington på ei  Bergara?

Også andre smarte løsninger mottas med takk :)

 

Link to comment
Share on other sites

Vil si skolisse og mynt trikset er det enkleste jeg har prøvd, har en løkke hengende på arbeidskrakken i boden og alltids noen skiver liggende ved siden av i en plukkbakke. Hvis du ikke har testet det, så er det betydelig enklere hvis du fester den litt lavt og har "kroken" på sluttstykket pekende opp, da slipper man at tråden glipper, og det er lettere å plassere mynt/skive i sprekken.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, msteiro said:

Vil si skolisse og mynt trikset er det enkleste jeg har prøvd, har en løkke hengende på arbeidskrakken i boden og alltids noen skiver liggende ved siden av i en plukkbakke. Hvis du ikke har testet det, så er det betydelig enklere hvis du fester den litt lavt og har "kroken" på sluttstykket pekende opp, da slipper man at tråden glipper, og det er lettere å plassere mynt/skive i sprekken.

 

skal prøve dette med mynten/skiva du nevner, 

jeg vet det er et hull i "kappa" for å sette inn en unbrakonøkkel slik at den holder tenn nåla tilbake, men etter jeg fikk en ny oppgradert kappe så er ikke det hullet på samme plass lenger, så den holder ikke så langt tilbake at jeg kan skru den fritt fra hverandre.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...