Jump to content

Hva passer i standard kassa?


OysteinR

Recommended Posts

Så i nyhetsbrevet fra CZ at det kommer en ny CZ 75 TS2 laget for IPSC standardklassen. Kommer i 9mm og .40.

https://www.czub.cz/en/news/cz-ts-2-a-new-generation-of-the-successful-sports-special

 

Med det i tankene funderte jeg litt på en pistol i .40 uten å legge 30 lapper på bordet og var og testet denne: https://osloskytesenter.no/butikk/smith-wesson-mp40-m2-0-5-fde-thumb-safety/

Noen som vet om den går ned i kassa?

 

Finnes det andre som er brukbare til en overkommelig pris? Jeg skyter normalt production men det er gøy å skyte standard fra tid til annen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bruker CZ 75 Shadow (først 1, nå 2) i prod.

 

Har testet Glock 21 i standard og det funker men med bare 13 (12 + 1 for å i magasinet) skyter jeg meg fort tom fordi jeg er vant til 15. Snuser på .40 siden det er plass til flere i magasinet og nesten like store hull :) 

 

Jeg vet at mange bruker 1911 av en eller annen variant i standard men jeg har aldri blitt helt komfortabel med disse. Det kule med Smith'en over er at den satt "riktig" i hånda med en gang og ca. 20 skudd etter å ha plukket den opp satte jeg konsekvent hullene med ca. 1-2 cm avstand på IPSC mini-skiver. 

 

Om jeg skulle valgt Glock hadde vel en 35 funket også men de ser ut til å være sjelden vare her til lands.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jepp, liker CZ generelt men har testet og liker M&P-en og Apex-avtrekket som finnes til den. Er også mulig med et drop-in 9mm løp på den som er alt som trengs for å konvertere. 

Legger inn en søknad når en bunke skal inn uansett og så får vi se til våren når de kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...