Jump to content

Beste pris på 38 Special ammo


Rawlins

Recommended Posts

50 minutes ago, Rausheim said:

Skal du kunne hevde deg i revolverklassen, så må man faktisk lade de patronene selv. Ikke bare pga prisen, men du ønsker også en rekyl på ca 22lr nivå.

Og når vi først er innom hva du trenger for å hevde deg, er en avtrekkstopper alfa og omega.

Jeg må ærlig innrømme at ambisjonene er lave. Jeg skyter for å ha det gøy. Og jeg er mer glad i å eie enn å skyte. Men jeg skal skyte mer i 2021. Avtrekkstopper utgår. Ingen får fikle med mine Colt. 😉

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok handlet utstyret, en ting er at Colten din vil leve lenger med koseladninger. Men det kan jo tenkes at om du skyter nok NorgesFelt feks, tar til fornuften og handler en blodtrimmet S&W som resevevåpen som du da vil skyte stevner med :)

 

Og skulle du plutselig finne ut at ladning ikke var noe for deg allikevel, så er det lettomsettlig utstyr å selge og du taper ikke mange kronene på det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Rausheim said:

Jeg hadde nok handlet utstyret, en ting er at Colten din vil leve lenger med koseladninger. Men det kan jo tenkes at om du skyter nok NorgesFelt feks, tar til fornuften og handler en blodtrimmet S&W som resevevåpen som du da vil skyte stevner med :)

 

Og skulle du plutselig finne ut at ladning ikke var noe for deg allikevel, så er det lettomsettlig utstyr å selge og du taper ikke mange kronene på det.

Ja, det er litt sånn jeg har tenkt. Det har hendt jeg har angret på at første revolveren var en så og si mint Python (og nå skal jeg kjøpe en mint Detective 😆) men jeg tenker å skyte såpass at jeg kan erverve reservevåpen som kan trimmes litt. Jeg får finne ut hva jeg trenger av ladeutstyr. Jeg ser det ligger Lee kit hos Brownells til underkant av 3k. Men den diskusjonen tilhører et annet forum

 

Link to comment
Share on other sites

9mm lønner seg ikke å lade uansett, 38spl ladningene mine får jeg 12800 patroner på 2KG 310, 9mm major får jeg hva, <4000?

kuler til 38spl kan man faktisk støpe og lade selv billllig om man vil, men det var ofte lett å finne gode kuler til 70 øre, ser ting har gått opp litt og vi runder nok krona nå, federal hetter 60-65 øre også, men du havner da på rundt 2 kroner for å lade. 

så grunnen til at 38 vs 9 lønner seg er at prisen på fabrikk 9 er kunstig lav, og 38spl kunstig høy vi snakker jo fort halv pris for bra 9, av bra 38spl 

 

9mm skyter vi 99% av tiden i halvautomatisk fra magasin, ammoen går foooooort.

38spl skyter jeg når jeg skal kose meg, volum og mengde er mindre, her mååååå man ikke ha super fancy ladepresse, men om du leker med 310 er noe med auto indexering litt "must" 

Link to comment
Share on other sites

On 12/9/2020 at 7:54 AM, Rawlins said:

Jeg må ærlig innrømme at ambisjonene er lave. Jeg skyter for å ha det gøy. Og jeg er mer glad i å eie enn å skyte. Men jeg skal skyte mer i 2021. Avtrekkstopper utgår. Ingen får fikle med mine Colt. 😉

 

Vi har kanskje samme type våpen. Jeg skyter også for å ha det gøy. Det er mye gøyere å skyte når du treffer det du sikter på. En Python har potensiale på maks 2» grupper på 50m. Jeg har ikke klart det selv, men det er neimen ikke langt unna. Og da lader jeg selv. Det tok lang tid og en uendelighet av forsøk før jeg fant den rette ladningen. Alt annet holder knapt 10’eren på 25 meter, stort sett enda verre. Så mitt våpen er kresent, det er kanhende ditt også. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har nok samme type våpen ja, Python 6". Min er fra 1975. Jeg kjøpte min Python i 2012. Jeg tror jeg har skutt kanskje 600 skudd med den. Litt pga generell laber aktivitet. Litt fordi jeg har vært mer glad i å polere den enn å skyte med den. Tenker å forandre litt på det fremover. Det er jo straks en Detective i hus og. Jeg kommer nok til å kjøpe meg en enkel presse. Kanskje et Lee kit. Det høres jo moro ut og nerde litt med ladninger. Men avtreksstopp, det skjer ikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...