Mas-36 Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Har en stokk på vei fra Boyds. Fikk på torsdag beskjed om at den lå til fortolling og jeg måtte sende inn kopi av faktura. Det ble gjort da. Men pakke ligger fortsatt til fortolling. Noen som vet hva jeg kan forvente av responstid hos posten på dette? Bør jeg mase på de om den ikke er på vei mandag? Eller vente litt?
Sakoen75 Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Får bildeler etc fra utlandet og de er igjennom på dagen som regel. Men kan jo være de tror det er en skummel helautomatisk stokk fra USA som gjør at det tar litt tid.
Wakdar Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Det spørs hvor mye som kommer inn av post. Nå kommer det mye, og med egne erfaringer kan det ligge nesten 7dager før det blir fortollet. 1
Mas-36 Posted December 4, 2020 Author Posted December 4, 2020 Var litt det jeg tenkte også. De har sikkert mye å gjøre i disse dager før jul og etter svartfredag/uke/måned
G.Larson Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 Med posten kan det fort ta en måned. Er min erfaring med det drittselskapet.
tailgunner Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Bestilte noen våpendeler nå. Tok en dag i Oslo så var de på tur videre.
Mas-36 Posted December 6, 2020 Author Posted December 6, 2020 42 minutes ago, tailgunner said: Bestilte noen våpendeler nå. Tok en dag i Oslo så var de på tur videre. Da satser jeg på at de er på vei videre i løpet av mandag. Men du snakker om Toll ikke sant ikke bare vanlig post?
tailgunner Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 53 minutes ago, Mas-36 said: Da satser jeg på at de er på vei videre i løpet av mandag. Men du snakker om Toll ikke sant ikke bare vanlig post? Ja da snakker vi om pakke fra Australia. 1
psAico Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Min erfaring er at de vanligvis bruker 1-2 dager fra dokumentasjon er sendt inn, men vi er nok inne i en travel periode nå. 1
Mas-36 Posted December 7, 2020 Author Posted December 7, 2020 Da ser jeg pakken er fortollet og på vei videre Mulig de fikk dokumentasjonen litt sent på torsdag slik at den ble liggende et døgn ekstra 1
Mas-36 Posted December 9, 2020 Author Posted December 9, 2020 Har nå hentet pakken fra Boyds å jeg må le av posten/tollen. Stort å tydelig UTENPÅ pakken står det en innholdpakkeseddel fra Boyds med innhold av pakken og priser. ENDA må "Tullen" ha dokumenter fra meg? Er ikke det unødvendig?
Retsub Posted December 9, 2020 Posted December 9, 2020 Det har nok med at endel pakker kommer med falsk informasjon utenpå. Har opp gjennom fått endel pakker fra USA og Kina og utrolig mange står merket med gift og verdi som er svært lav. Selv uten å ha spurt om det.
Mas-36 Posted December 9, 2020 Author Posted December 9, 2020 Joda, slike Ebay kjøp er en ting, men millionselskaper som er seriøse er noe annet.
Recommended Posts