Jump to content

Kjedelig å starte nykjøp med en børsemakertur men.....


Mas-36

Recommended Posts

Jaja, jeg slo til på en svartfredagdeal og kjøpte en ny Remington 700. Første tur på banen med matchpatroner med veldig spiss form virket ok. Neste tur med annen ammo ga tull med patron 1 og 4 fra magasin. Patron 1 spretter for mye opp foran og sluttstykket tar dermed tak i hylsekroppen og ikke bunnen. Patron 4. kommer ikke høyt nok opp og butter i materampe.

 

Dette er vel litt bevis på at Remington har hatt problemer med kvaliteten de siste årene. Men vil tro dette er raskt fikset av J&F sin børsemaker :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny børse, fortell mer! Ble det rett og slett for enkelt med en Sauer som bare funket? Eller vil du følge opp tyrker-tråden? 😉

 

Av og til tenker jeg at Remington 700 er den nye mauseren, man starter med et billig innkjøp, og så filer og pusser og blinger man i vei... 😉

  • Like 2
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, boble said:

Gratulerer med ny børse, fortell mer! Ble det rett og slett for enkelt med en Sauer som bare funket? Eller vil du følge opp tyrker-tråden? 😉

 

Av og til tenker jeg at Remington 700 er den nye mauseren, man starter med et billig innkjøp, og så filer og pusser og blinger man i vei... 😉

JA fy flate så moro det var med Sauer som samlet 4-7cm med alt jeg testet av ammunisjon med forskjellig momenter på det mest og ei pipe som børsemaker sa denne er det mye presisjon igjen i. Da var det bedre med en Remmy som samlet 15mm med de første 5 skuddene jeg avfyrte :P 

 

Jeg kjøpte en slik en:

https://www.jaktogfriluft.no/remington-model-700-stainless-5-r-milspec-bbl-24-308-win-3

 

Helt ny så den skal J&F sin børsemaker få pirke på ja. X-pro eller hva avtrekket heter var noe tungt med 1,8kg fra esken, men jeg fikk lettet det ned til litt over 1kg og fri for kryp. Godt avtrekk. Tok den inn og ut av stokken noen ganger for å se om jeg hadde satt noe feil, men nei det er noe annet. Har montert kikkert og rekyldemper og tror det er alt jeg hat behov for :P Blir nok en demper også når jeg får inn kroner nok til å kjøpe noe med rett gjenger og kulehull i. Men DFS kara har krøpet inn for året og de mest ivrige jaktfelt har ikke startet enda så det er meg og BR og PRS folka som ligger å smeller på banen om dagen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ergelig med barnesykdommer, men uansett: gratulerer! Så flott at presisjonspotensialet er der, den skal du få mye gøy med.

 

Det kan forresten tenkes at J&F vil akseptere at en lokal børsemaker utbedrer garantisaken, så slipper du kanskje å sende. Da sparer du litt tid og kanskje risiko (ifm postgang). Jeg fikk iallefall gjort en utbedring ved lokal børsemaker, som J&F aksepterte som reklamasjonssak.

Link to comment
Share on other sites

Bor kort vei unna J&F Gjøvik så deres børsemaker fikk jobben ;) Ellers hadde jeg kanskje valgt å høre om en slik løsning du nevner ja. Takker, tror jeg kan ha mye gøy med den når matingen er fikset. Potensial for presisjon er der. Tror ikke jeg kan skyte stort bedre enn 15mm samlinger heller :P Men har noen hundre 175grs Sierra MK som Norma solgte billig her i sommer som skal testes og litt Nosler BT til jakta :D 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Mas-36 said:

JA fy flate så moro det var med Sauer som samlet 4-7cm med alt jeg testet av ammunisjon med forskjellig momenter på det mest og ei pipe som børsemaker sa denne er det mye presisjon igjen i. Da var det bedre med en Remmy som samlet 15mm med de første 5 skuddene jeg avfyrte :P 

 

Usj, da tror jeg børsemakeren burde hente seg ny kaffegrut å spå i, jeg har aldri blitt klok på å se når en pipe er utskutt uten å skyte 25 skudd. Den styggeste jeg har står i et evighetsprosjekt av en M98, gravrusten som fy men samler innertier. 

 

Lykke til, gøy å ha noe å sysle med når kveldene blir lange. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, boble said:

Lykke til, gøy å ha noe å sysle med når kveldene blir lange. 🙂 

Jo takk for det. Når kveldene blir lange så brukes de til å lade litt ammunisjon her i huset. Eller sitte på nettet å se etter det neste en har lyst på ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Ståle R said:

Justerte du bare på den skruen som stikker ned i avtrekkerbøyla? Har samme avtrekk på min remington seven. Har stilt maks på den skruen, men fremdeles er det tungt. 

Nei, jeg justerte også på den som sitter foran på avtrekkerhuset. Den er satt inn men noe lim/fugemasse som jeg pirket vekk med kniv. Satte den inn med litt lim når jeg var fornøyd med vekta på avtrekket.

 

Se bilde i linken om du er usikker :)

http://erniethegunsmith.com/catalog/i173.html

Edited by Mas-36
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...