Jump to content

Rimelig kronograf


Bäke

Recommended Posts

Ja du har nok rett i det med påvirkning av treffpunkt. 
Men spørsmålet er jo om det egentlig gjør så mye for min del.
Kanskje en ide å lage et feste lenger inn på pipa? Men kan jo bli noe rart det også med svingninger og det der. Vet jo ikke det før det prøves.
Jeg har i utgangspunktet ikke noe ønske om å lage til noe feste inn mot stokkene
på riflene da disse varierer en del på utformingen.
Fikk litt å tenke på nå ja🤔

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, FEVIK said:

Ser også at du bruker brems på rifla på bildet. Blir det da riktig å anta at det blir noe mindre påvirkning av kruttgasser / trykk på sensorene ved bruk av demper kontra brems? Tenker på holdbarheten av systemet?

Det har ingen betydning, blåser ikke gass mot sensorene, bruker dette oppsettet med både demper og brems

Edited by Elgjaeger
Link to comment
Share on other sites

OK. Er du fornøyd med systemet / holdbarheten / nøyaktigheten?


Jeg har kun benyttet en Chrony versjon tidligere og har ingen sammenlignbare referanser mht. nøyaktighet. Men jeg erfarte jo de kjente problemene med Chrony systemet samt ble lei av å måtte rigge opp for å skyte igjennom.
Hadde jo veldig lyst på en LABRADAR men den koster jo blod.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde kronografen for første gang i dag. 9mm med 124 grains kule. Det var 4,8 grs N340 i hylsene. Tolv skudd gav hastighetene dere ser nedenfor i f/s.

Det gir gjennomsnitt på 1008, høyeste 1050, laveste 945.  Jeg stusser over avstanden mellom  laveste og høyeste hastighet. Hva mener dere? Er det normalt?

1029
1023
992
1043
996
954
1033
1050
1046
997
945
989

 

 

Edited by Bäke
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Bäke said:

Jeg prøvde kronografen for første gang i dag. 9mm med 124 grains kule. Det var 4,8 grs N340 i hylsene. Tolv skudd gav hastighetene dere ser nedenfor i f/s.

Det gir gjennomsnitt på 1008, høyeste 1050, laveste 945.  Jeg stusser over avstanden mellom  laveste og høyeste hastighet. Hva mener dere? Er det normalt?

1029
1023
992
1043
996
954
1033
1050
1046
997
945
989

 

 

Jeg har opplevd variasjon (ES) på over 100 fps med fabrikkammo (og langt mer med slappe hjemmeladninger), så det er nok ikke nødvendigvis noe feil med målingene dine. (Da er det i så fall noe feil med mine også.)

 

Rundt 100 fps i ES er vel ansett som akseptabelt for pistol?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...