Jump to content

SP og våpenloven


m00se

Recommended Posts

Leste i går kveld at SP nå har størst måling. Jeg husker jo også at midt oppi EU-våpensaken var det nettopp SP som faktisk gjorde hard motstand.

 

Hva tror dere en potensiell SP-regjering vil si for våpenloven?

Edited by m00se
Link to comment
Share on other sites

Av ganske forståelige grunner har ikke jeg finlest programmene til Senterpartiet. Derfor må jeg be deg, @bardp, om å fortelle meg hvor i programmet det står at de skal gjennomføre det du skriver:

 

file:///C:/Users/ND/AppData/Local/Temp/Sp-program%202021-2025%20-%20F%C3%98RSTEUTKAST%2001-10-20.pdf

 

For de her på forumet som har fulgt diverse våpenlov- og -forskrift-gymnastikk, er det kanskje ikke helt ukjent at Senterpartiets stortingsrepresentant fra Møre og Romsdal heter Jenny Klinge.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Jegermeistern said:

Av ganske forståelige grunner har ikke jeg finlest programmene til Senterpartiet. Derfor må jeg be deg, @bardp, om å fortelle meg hvor i programmet det står at de skal gjennomføre det du skriver:

Nei jeg har nokk heller ikke lest programmet deres. Fra min side var det bare en spøk.

Men en slik ordning hadde jo vært helt perfekt så slapp en alle disse byfolkene med gevær ute i skogen. Og når det kommer til våpen kunne det jo vært jort et unntak for våpen brukt i DFS.☺️

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, bardp said:

   -   bare en spøk.   -

 

Jojo, det kan jo være fristende å holde litt ap med et parti som klarer, med god margin, å overgå Frp i å kaste oljepenger etter "folk flest", eller hvertfall folk som bor "ute i distriktene", som du skriver. Men vi må ikke frata SP, og særlig Jenny Klinge, at de har vært forbilledlige på motstand mot unødvendige innstramminger i våpenlover og -regler, og at de har gått inn for erstatning til folk som må avhende nyforbudte halvauto-våpen. I motsetning til de sjøloppnevnte forsvarerne av "den private eiendomsretten", Høyre og Frp.

 

Men skal man først ha litt moro med politikere, kan man jo heller velge de som på fullt alvor, og i forhåpentligvis edru tilstand, foreslår at alle sivile våpen  skal oppbevares på depoter bestyrt av politi/lensmenn, og at våpnene skal tas ut derfra før bruk, og settes inn igjen umiddelbart etter bruk. Det er jo så absolutt et forslag som vil bekjempe en eventuell arbeidsledighet. Men det vil kanskje ha noen praktiske vansker, for eksempel når det skal tas ut ca. 5.000 våpen hver morgen, fra det mobile depotet på Landsskytterstevnet, og når de samme våpna skal inn dit igjen om ettermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bardp said:

Kommer de til makta blir det kun tillatt med våpen for de som bor ute i distriktene og kun våpen for jakt.

 

Kanskje verdt å nevne at Klinge satt seg grundig inn i reglene rundt AR og gikk ut i nyhetene da politiet bablet om "ulovlige ghost guns satt sammen av lovlige kjøpte deler", som beviselig var tullprat. Hun oppklarte saken rimelig bra.

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

SV hadde en rabiat representant fra Nord-Trøndelag som ivret for dette. Heldigvis for lengst bortevekke.

Men en trenger ikke gå langt, les hva div politikere i AP og Høyre uttalte om ny våpenlov. 

 

SP er vel den eneste virkelige vennen norske jeger og skyttere har; men det er og en lettvint sak å ofre når makta skal fordeles. Det er og en voldsom forskjell på hva SP sier og hva de gjør (feks nedlegging av sykehus rundt om, de roper høyt nei og stemmer stille ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...