Jump to content

Kjellertrening


trombone

Recommended Posts

For "noen" år siden tok jeg en skytepause. Jeg gikk rundt og inbilte meg selv at det var snakk om et par år, men når jeg kikket på våpenkortet for siste kjøp ser jeg at det var mye mer.. skyteferdighet er ferskvare, og særlig pistol. Jeg har endelig rotet meg til innmelding i ny klubb og bygger aktivitet før jeg kan handle igjen. Men alt er ikke tapt. Jeg har en velbrukt/misbrukt FWB 65 fra finn.no, og med litt Kammerhjelp fikk den nytt baksikte i høst. Det forrige var knekt av snaut halve baksiktet! Et deprimerende siktebilde kan man si, selv om det forsåvidt kunne brukes. Nå er alt så meget bedre, og 65'en pusser rust av gamle skytekunnskaper så det er en fryd. Første runde i nyklubben med lånevåpen var nemlig en øyeåpner. Kom i tanker om et sitat fra gamle cowboybøker hvor heltens avsagde Fox i kaliber 10 " spredde bly over hele Helvete og halve Texas"

Følte det omtrent sånn, bare ikke på en barsk måte..

I kjelleren begynner kulehullene å bli bedre venner på skiva, og fluene er færre. Så langt alt vel.

Men dette er jo et luftforum. 

Hva smører man avanserte fjærdrevene luftvåpen med? -65'en har en rekyldempende mekanisme, og er en tysk ingeniørdrøm, så den har flere deler enn en småbil. Jeg er litt skeptisk til wd-40 og lignende. Vet ikke helt om pakningene vil ha godt av det. Men det bør nok være lettflytende saker. 

Før i verden brukte jeg symaskinolje, og det funker sikkert fortsatt. Men utviklingen har en tendens til å gå videre. 

Hva bruker dere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...