Jump to content

Avlive skabbrev


Tjukkas

Recommended Posts

Dette er en situasjon jeg har vært i noen ganger. Jeg er på tur i marka, sitter og spiser, og der kommer Mikkel Rev tuslende og kommer gjerne veldig nært. Godt innafor et gahleskudd for å si det sånn
Så langt ikke skjedd mens jeg er på jakt. Man deter jo ikke utenkelig at han dukker opp. 

I de fleste tilfeller ville jeg faktisk bare nyte synet, og la fyren tusle videre. Jeg spiser ikke rev, og har ikke behov for skinnet hans. Men om det kommer en skabbete stakkar som tydelig lider,
og hagle rifle er med, er det jo ikke utenklig å avlive (forutsatt at alt ellers er innafor lover og regler). 

Men hva så? Hva gjør jeg med skrotten?
Lar han ligge til kråkene? 
Grave ned er neppe gjennomførbart, har ikke med redskap til det. 
Levere som spesialavfall?

Hva gjør dere? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir lett litt sentimental. Måtte skyte en del hunder i forsvaret, og brenne dem. 
Det var ingen hyggelig jobb for å si det sånn. Har mulighet for å være med på revejakt, men vet ikke om jeg vil.
Har liksom ikke noen spesiell grunn til å gjøre det, annet enn at mesteparten av den har skabb heromkring. 
Og da har jeg ingen kvaler, utober at det blir masse jobb av det. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Hey! 
 

Bor i by’n og har prøvd å finne ut av dette før. En frisk rev i skogen har jeg forstått kan ligge, men en med skabb skal brennes...noe jeg ikke kan gjøre i gata her, men finnes det alternativer? Våtorganisk og grønn pose? Leveres noe sted?:) 

Link to comment
Share on other sites

@Gillen....jeg har båt og har et mål om å komme meg på seljakt. Men ikke vært det enda. Båten ligge rpå land om vintern.



Ellers takk fior alle svar. Tror det blir til at jeg gir meg blanke i hele reven, om jeg ikke faktisk er på revejakt. Da det tydeligvis følger med litt logistikk
om man ikke bare skal la den ligge til kråkene. 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...