Jump to content

Pardini SP smørefett/moly grease


Jmk

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt en Pardini SP og lurer på om det skal påføres smørefett på hammer og sear slik videoen viser? Kan ikke se at manualen sier noe om dette.  Er smøremiddelet av samme slag som selges på Biltema og Mekonomen eller er dette noe annet? Er dette noe som bør påføres jevnlig? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er det den første pistolen din?

 

Etter min mening så:

 

Da er det viktigste å skru den i biter og få vekk lagringsfettet. Gjør det før du tar den i bruk. Det fettet er ganske seigt og gjør at våpenet må jobbe tyngre. Bruk solvent. Deretter tørrpuss og så forsiktig med olje på bevegelige deler.

 

Smøring av avtrekksdeler er ikke noe jeg gjør regelmessig, og jeg tror du kan bruke hvilket lurium som helst hvis du skal gjøre det. Jeg ville brukt tynn olje, ikke fett.

 

 

 

Edited by hipshot
For å gjøre klart at dette er etter min oppfatning.
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

Pardini har molygrease i avtrekkermekanismen. Dette må du for all del ikke pusse vekk. Ingen olje eller enda værre: solvent skal inn der.

 

Om du ikke mistenker at det har kommet møkk inn så kan du sjekke om en to-tre år. Ikke noe man gjør til vanlig.

Edit: det er ikke vilkårlig hvilken grease som brukes. Ta en tlf. til Bækkevold om du trenger. Jeg har hatt to Pardini SP og en HP i noen år - har ennå ikke sett noen grunn til å smøre avtrekk.

Edited by Bent Inge
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...