Jump to content

Vurderer elghund


MarkusRN

Recommended Posts

Hei!

Har nå vært med på årets elgjakt for første gang og har fått skutt 2 elger! Utrolig gøy og spennende og har fått stor mersmak på elgjakt! Jeg har blitt invitert inn via stefaren min og fikk lært mye av han. Nevnte til han i helga at jeg var interessert i evnt å melde meg inn en gang. Da viste han meg bare et bilde av en elghund, da skjønte jeg tegning og tenkte fort. Har egnt tenkt lenge på det å skaffe meg en elghund, syns det er så gøy å se utviklinga til hvor erfarne eller motsatt det kan bli! Vi har en løshund på laget og 2 band, han som har løshund nevnte til meg at jeg skulle skaffe meg en løshund, jeg har tenkt mye og vurderer å gå til askaffelse neste år. Jeg tror ikke jeg tar i år pga tid og at jeg vil har litt tid å vurderer alt. Jeg er veldig gira på å anskaffe meg elgund, har hatt hund siden jeg var liten og er veldig vandt til hund, har stor kjærlighet for hunder og elsker å kose med hunda på laget. Jeg er veldig målretta på det å få trent denne opp til å bli en god løshund! Han som har løshund på laget har en veldig dyktig hund, ho er veldig ung men utrolig dyktig, går ikke for langt hvis den går ut av terreng og loser som oftest på elg, ho er fortsatt ung men ser for meg at denne kan bli ganske dyktig! Har dere noen erfaring, tips til anskaffelse av elghund? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...