Jump to content

Sauer 202 med grå låskasse


Sept

Recommended Posts

Hei!

Jeg har lenge gått og siklet etter en Sauer 202 (ja - jeg vet at det er delte meninger om dette - men det har jeg landet på... :)), og da har jeg tenkt at den som ser mest ut som rustfri (altså den med grå låskasse) er best beskyttet. Men; er det virkelig slik? Hvilket belegg er det på den 202'en? Er det grå (eller "silver") Ilaflon - som på andre Sauer modeller? I tilfelle; er det kvalitetsforskjell på sort og grå Ilaflon? Er XT'en som ble produsert med grå coating/belegg med samme type belegg som Polar? Og til sist; har dette endret seg over årene som 202 har blitt produsert (er f.eks. en rifle produsert mellom 19xx og 19yy bedre eller dårligere med tanke på belegg/ rustbeskyttelse)? (whoopps... her ble det mange spørsmål)

Har søkt rundt omkring, men ikke funnet noen god oversikt. Regner med at det er noen her som har stålkontroll på slikt! :) 

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemeldinger. Selvsagt kan man legge (nytt) belegg på - men det også koster. Så jeg tenkte at det beste var å finne en som allerede var beskyttet med belegg. :)

 

Jeg har nå fått svar på mail fra Sauer - og de hevder at belegget er likt, uansett farge. De bekrefter også at det er samme belegg (Ilaflon) før 2008 - selv om det da ble beskrevet som "polymer coating".

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...