Jump to content

Fluna Tec på AR-15 bolt


ATS

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen har erfaring med Fluna Tec på "bolt carrier assembly" (Har det et norsk navn?) istede for tradisjonell olje på en AR-15?

 

Fluna Tec skal gjøre det samme som olje, redusere friksjon og forhindre rust. Men det har to fordeler, det reduserer friksjon betydelig mer enn tradisjonell våpenolje, og det tåler høyere temperaturer som gjør at det ikke blir forkullet av den varme gassen som blir sprutet inn i kammeret på en AR-15. I tillegg har jeg inntrykk av at det legger igjen et tynnere lag og at det sitter på lenger enn olje, som gjerne også er en fordel.

 

Er det noen her som har erfaring med dette eller tanker rundt det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare brukt rikelige mengder av hvilken som helst olje som befinner seg i nærheten, dynke litt godt så det spruter olje de første skuddene. Alle mine AR har fungert knirkefritt i over 10 år.

Men stalltips er å bruke f.eks totaksolje, da det også har de egenskapene man trenger i en halvautorifle.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, slemmo said:

Men stalltips er å bruke f.eks totaksolje, da det også har de egenskapene man trenger i en halvautorifle.

Er ikke totaktsolje veldig tjuktflytende? Vil ikke det binde mye grums og gønke seg til kjapt?

Snakker vi om å dynke hele boltcarriern, og så tørke av det aller mest overflødige før man setter i gang?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...