Jump to content

Antatt verdi på Walther P38K


Nils Søvik

Recommended Posts

Hei.

Hva tror dere her på kammeret en Walther P38K er verd her i landet. 

Her kan dere lese litt om P38K http://pistole38.nl/the-p38/postwar-p38k

Det er en relativt sjelden sak kun produsert i 2600 eksemplarer, denne er en av det første produserte. 

Bærer litt preg av usunn lagring, skyter veldig bra. Ut fra fra kunnskap om forrige eier så er den sannsynligvis lite brukt. 

 

20201030_185211.jpg

20201030_185219.jpg

20201030_185525.jpg

20201030_185607.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har i grunnen ikke bestemt meg for å selge den, men jeg ser jo det er mer samlervåpen en noe en bør slite ut på skytebanen. Jeg er ikke samler men skytter så derfor tenker jeg fra tid til annen om det er bedre å selge den å heller kjøpe et mer masseprodusert våpen isteden for å slite ut noe som er så sjeldent. 

Ja jeg har sett disse ligger høyt i pris i utlandet, det kan jo selvfølgelig vurderes å selge den til utlandet vist jeg skal selge den.  Men det er jo en del mer arbeid og litt dumt å sende sånt ut av landet synes jeg.  Nå tenkte jeg i grunnen på hva dere tror noe sånt er verd her i landet.  Hva som er en realistisk pris vist jeg setter den på finn. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nils Søvik said:

Har i grunnen ikke bestemt meg for å selge den, men jeg ser jo det er mer samlervåpen en noe en bør slite ut på skytebanen. Jeg er ikke samler men skytter så derfor tenker jeg fra tid til annen om det er bedre å selge den å heller kjøpe et mer masseprodusert våpen isteden for å slite ut noe som er så sjeldent. 

Ja jeg har sett disse ligger høyt i pris i utlandet, det kan jo selvfølgelig vurderes å selge den til utlandet vist jeg skal selge den.  Men det er jo en del mer arbeid og litt dumt å sende sånt ut av landet synes jeg.  Nå tenkte jeg i grunnen på hva dere tror noe sånt er verd her i landet.  Hva som er en realistisk pris vist jeg setter den på finn. 

 

Er stygt redd for at den realistiske pris på Finn.no nok hadde blitt forsvinnende lav, hvis ikke en samler som skjønner verdien av den ville slått til( og selv da vil han vel forsøke å få den billigst mulig...)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja Norge er ett lite land med veldig begrenset kundegruppe for litt spesielle ting. Ser det samme på veteranbiler, veldig mange flotte veteranbiler som blir solgt til utlandet for en mye høyere pris en hva noen her på berget vil betale. Litt synd i grunn synes jeg.  Jeg får se litt hva jeg gjør med pistolen, den er jo artig å skyte med også :-)  Skyter litt svakt ladet med blykuler i den så den har det godt :-) 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...