Jump to content

Colt Cup National match 9mm - bruksområde


Rawlins

Recommended Posts

Jeg har akkurat lagt inn søknad på 9mm men har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha. Jeg hadde tenkt CZ Shadow 2 men så har jeg begynt å tvile. Det er et eller annet jeg ikke liker ved den. Da tenker jeg utseende, jeg har aldri holdt i en engang. Jeg kan første nevne hva slags fyr jeg er. Jeg er glad i eldre, klassiske ting. Gjerne fra 70tallet og eldre. Og helst Colt. De våpna jeg har idag er S&W M41 fra 1979 (skal byttes ut), Colt Python fra 1975, jeg har akkurat søkt om revolver til spesialfelt, og det blir en Colt Detective fra 1973. Så da ser man at jeg ikke aimer for toppen av resultatlista. 🤣Jeg er like glad i å eie som å skyte. Jeg har tenkt å være med på stevner fremover, men må få en .22 som fungerer stabilt. Det gjør ikke min M41. Men det er en annen sak. Siden jeg klarte å føre opp min Python i mag1 og grov, så må jeg søke 9mm til militær. Det sperrer for .45 og drømmen om Colt 1911 45 brister. Men 1911 har jeg veldig lyst på og da har tanken om en Colt Cup National match 9mm meldt seg. Men kan denne brukes til alt? Feks, jeg skal melde meg på sikkerhetskurs for dynamisk, kan 1911 med begrenset ammokapisitet brukes til dette? Hvordan er driftsikkerheten på en 1911 9mm? Jeg kan nevne at jeg og har lyst på noe i andre enden av skalaen. Etter at jeg kjøpte en Umarex Glock 17 Gen4 til guttungen og meg så har jeg fått lyst på Clock og. Jeg som alttid har sagt at plastikkvåpen skal jeg ikke ha. Men den ligger utrolig bra i hånda. Og jeg liker det cleane looket og mangel på knapper. Men 1911 står høyere i kurs. Er det noen med Colt 1911 9mm erfaringer her?

Edited by Rawlins
Link to comment
Share on other sites

Siden du skal starte med dynamisk så bør du se på en phoenix redback, så får du en match pistol som du kan bruke til felt /bane ipsc production og production optik pluss standar i en og samme pistol. Så kan du kjøpe en 1911 til Classic 😉

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil skyte Classic er en 9mm veien å gå. Er noen som bruker 45 acp men 8 kontra 10 skudd og ammo kost har gjort dem skjeldne i matchene.

Skal du ha en 1911 til Classic er en Gold Cup National Match ikke et optimalt valg. Den har ikke dobbeltsidig sikring og må derfor inn til børsemaker med en gang. Har en selv i 45 men den ligger mest i våpenskapet. Har en Colt 9mm series 70 også som er overført til jr. Bruker istedet Les Baer Premier II i 9mm til Classic og en Les Baer Concept V hvis jeg absolutt skal skyte 45. Ligger en masse diskusjoner på forumet her rundt de forskjellige 1911ene i mere normale prisklasser.

CZ Shadow 2 med fjærsettet til Lars Hagemann er den billigste veien inn i Production hvis du vil ha et godt og konkuransedyktig våpen. En Phoenix som nevt over her er enda bedre men koster også 3x en S2. Vil egentlig ikke anbefale å begynne der så fremt du ikke er ekstremt opptatt av byggekvalitet og finish - jeg er der selv.....

Link to comment
Share on other sites

En phoenix er nok ikke 3x peisen du får en gen i redback til 28900kr ser jeg på siden til FMP. Og det er bare 10 tusen i differanse me en mye bedre pistol 😉 

Det er som regel billigere og kjøpe kvalitet med en gang, for du ender der som regel til slutt😉

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.  Phoenix er nok en veldig bra pistol men den er langt utenfor budsjettet mitt. Om du ser hva jeg skrev i første posten så har jeg ikke andre ambisjoner om å ha det gøy. Om konkurranseinstinktet melder seg for alvor oppgraderer jeg heller utstyret da. 

Link to comment
Share on other sites

Ja western har noe som heter Wild Bunch, der brukes det 1911 i kaliber 45. En 1911 i klassen moderne og en 1911 i klassen Traditional. 

Svartkrutt brukes forresten også i western, det er mye gøy i western klassene. Selv skyter jeg både i svartkrutt klubb og western, veldig kjekt begge deler. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...