Jump to content

Samling på 100m 22LR


Bergara-Man

Recommended Posts

59 minutes ago, M67 said:

I de testene jeg har gjorde i sommer på 100m så har jeg ikke funnet ammunisjon som går noe i nærheten av så dårlig som det trådstarter viser på bildene i denne tråden... Bortsett fra i enkelte rifler som er mer "kresne" enn andre. 5-skuddsgrupper har vært 12-20mm - det er når en skyter 25-50 skudds grupper en ser hvor bra eller dårlig det virkelig er, og når de er 30mm...

 

Ja, og det er jo derfor jeg tester alt jeg kan komme over av forskjellig ammo, både dyrt og rimelig. Så kanskje jeg finner noe etter hvert som samler veldig bra. Men jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe alle typene ammo samtidig, så det blir derfor tatt litt etter litt. Mye er jo dyrt, koster 3,50.- / stk. osv. Det blir å kjøpe en del av de testpakkene med forskjellige LOT'er fra Norma, og det er tidkrevende å teste.

 

Man lærer jo mye underveis, spesielt dette med vind og vindflagg, som det bør stå flere av utover banen etter det NHD skriver bla.a. På 10m og 30m osv.

 

Forresten, de bildene du viste lengre opp i tråden av elektroniske skiver på 100m med 22LR, var ikke det 10-skudds serier som lå rundt 30-40mm ? (Innertier er 30mm sier du). Var dette skutt med en Sauer ?

 

Quote

God 22LR bør samle 25-50 skudd på ca 30mm - innertieren på DFS-skiva. Men så er det vinden da...

IMG_3993.JPG.9a1ba2c55715be92e1e7aa5af99685ad.JPG

 

Vel, jeg snapper opp noe her og der, noen er tydeligvis veldig irriterte over at andre tester andre ting enn det DE mener er det riktige. Det får så være, det viktige er å finne den LOT og patrontype som fungerer i MIN rifle.

 

Jeg har lest om flere som har testet og funnet Fiocchi premium-ammo som har gått vanvittig bra i div. rifler.

http://www.dayattherange.com/?p=2554

Og jeg ser Fiocchi har div. premium match-ammo for Biathlon osv. så jeg tenkte at den kan være verdt å teste hvis man får tak i den til en overkommelig pris. Det er ikke noe værre enn det. Ingen bør skrike så hysterisk over det vel ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du får teste i vei og begynne å skrive på Lots bok, da... 

 

Det stemmer at noen løp går bedre med én ammofabrikant enn en annen, for eksempel har en kompis en Sauer som går helt vanvittig bra med SK og helt middels med Eley. Men det dreier seg om små forskjeller over 25 skudd i en gruppe, ikke noen tilfeldige serier. Og det dreier seg om Lapua vs SK vs Eley, ikke CCI vs Winchester vs magtech. 

 

Winter/biathlon-ammo er mer termostabil enn Std, ellers ganske lik. 

 

Det er selvfølgelig greit å teste masse kjip ammo hvis det er det man liker, men om fokus er å treffe og å vinne konkurranser er det kanskje ikke så fruktbart. 😉

Link to comment
Share on other sites

image.png.eafb7fd925aaaa4b2d6117e866aabfb1.png

Noen TT Winter kun på trass ;) Jeg skal innrømme at de ser pene ut, helt sølvfargede kuler jo....

Gecoen er for plinking og nybegynnere.

Poenget mitt ble godt forklart av boble:

1 hour ago, boble said:

Og det dreier seg om Lapua vs SK vs Eley, ikke CCI vs Winchester vs magtech. 

[...]

Det er selvfølgelig greit å teste masse kjip ammo hvis det er det man liker

[...]

Jeg ser liksom ikke vitsen i å prøve "alternative" ting når man allerede har fått det som jeg vil kalle fasit slengt rett i fanget. Men jeg skyr jo generelt sett alt som er "alternativt", kanskje utenom musikk.

 

Og det heter lot og loter. Ikke LOT og LOT'er.

 

Ole

Edited by Ei tohi varjata
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Måtte jo gjøre noen tester i helgen jeg også. Og konklusjoner er vel at det ikke kom frem noe nytt og spennende. Midas, Norma 1, og Eley match gikk best. Mitt på treet havnet Gammel Norma 2, SK rifle match og Center X. Dårligs gikk ny Norma 2, og SK Standard plus. Det var de typene jeg hadde tilgjengelig.

Men jeg synes ikke min trofaste Sauer 200 STR går like bra nå som før. Prøvde å pusse den skikkelig og den ble nokk noe bedre men synes ikke den er helt der den pleide å være. Den er vel nå gått opp mot 100.000 skudd så mulig løpet har vert på det beste.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, bardp said:

Måtte jo gjøre noen tester i helgen jeg også. Og konklusjoner er vel at det ikke kom frem noe nytt og spennende. Midas, Norma 1, og Eley match gikk best. Mitt på treet havnet Gammel Norma 2, SK rifle match og Center X. Dårligs gikk ny Norma 2, og SK Standard plus. Det var de typene jeg hadde tilgjengelig.

Men jeg synes ikke min trofaste Sauer 200 STR går like bra nå som før. Prøvde å pusse den skikkelig og den ble nokk noe bedre men synes ikke den er helt der den pleide å være. Den er vel nå gått opp mot 100.000 skudd så mulig løpet har vert på det beste.

Hvilken avstand testet du på og hvilke samlinger fikk du med disse?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bergara-Man said:

Forresten, de bildene du viste lengre opp i tråden av elektroniske skiver på 100m med 22LR, var ikke det 10-skudds serier som lå rundt 30-40mm ? (Innertier er 30mm sier du). Var dette skutt med en Sauer ?

Jeg skyter stort sett 25 eller 50 skudds serier når jeg tester på 100m. Inne skyter jeg færre.
Grunnen er at det kan skje mye på 100m som ikke er ammoens feil, og jeg vil ha et bilde av hva en kan forvente å klare realistisk på en 25-skudds serie.

 

4 hours ago, Bergara-Man said:

 

Det er ikke noe værre enn det. Ingen bør skrike så hysterisk over det vel ?

Er vel ingen som er hysteriske her. Men du kan spare tid og penger på høre på de mer erfarne her.  Jeg ser på at mellom 500 og 3000 skudd i uka blir skutt, hver uke, og jeg skyter (har dabba litt av i sommer/ høst pga korona) minst 100-200 skudd selv hver uke.
Passer på at ca 30 rifler er klare og presise for de ca 30 ungdommene som skyter her, og tester fortløpende så vi kan gi de beste den beste ammunisjonen. Siden vi skyter 50-60 000 skudd i året, så er det er OK fokus på å finne rimelig ammo som går godt nok. 
Det er et miljø med slik lag over hele landet, og det er mye kommunikasjon - og det er ingen som kaster bort tid på å teste CCI for å si det sånn.
I et lag jeg var i tidligere, så var det kun fokus på kost, og vi skjøt rundt 20 000 CCI std i året. Det var kontinuerlige problemer med kamring, klikk, dårlig utkast, og slike ting. Vi hadde ingen som var gode nok til å virkelig trenge den beste ammoen - men jeg hadde full tilgang til å teste diverse loter CCI, mot det jeg kjøpte selv, og for å si det sånn, jeg skjøt aldri CCI i konkurranse...

 

 

4 hours ago, boble said:

Men det dreier seg om små forskjeller over 25 skudd i en gruppe, ikke noen tilfeldige serier. Og det dreier seg om Lapua vs SK vs Eley, ikke CCI vs Winchester vs magtech. 

Word

 

 

4 hours ago, boble said:

Det er selvfølgelig greit å teste masse kjip ammo hvis det er det man liker, men om fokus er å treffe og å vinne konkurranser er det kanskje ikke så fruktbart. 😉

 

Jeg har for vane å skyte mye 22 - også på 200m. Og jeg kan møte på storvilprøvetrening med 22LR. Det er ikke få ganger jeg har fått beskjed om at "det der nytter ikke, det kan du bare la vær", "22 er ikke stabil på 100m" - og lignende ting. Det blir som regel stilt når de ser anvisninga. Men grunnen til a de tror det, er kjip ammo. Nesten all "sportsbutikk-ammo" er faktisk søppel i denne sammenhengen.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tjukkas said:

Sitter og lurer på noe. Når dere driver og tester forsjellig ammo fra diverse fabrikanter. Pussser dere løpet før bytte av ammo, eller blåser der bare gjennom en 10-15 skudd også er det bra?

Det er to skoler. Noen pusser som gale, og andre "bare blåser igjennom". Resultatene er ca de samme.

 

 

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Tjukkas said:

Sitter og lurer på noe. Når dere driver og tester forsjellig ammo fra diverse fabrikanter. Pussser dere løpet før bytte av ammo, eller blåser der bare gjennom en 10-15 skudd også er det bra?

Jeg er av de som blåser gjennom 10-15 skudd etter bytte før testingen starter :D Orker ikke all den pussingen ;)

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, OMSF said:

Mulig det er feil sted å spørre,men jeg prøver.

 

Er det noen som har testet presisjon på subsonic ammunisjon? Vet flere "normale" kan gå underlyd, men jeg har lyst på noen som jeg vet gjør det hver gang.. :)

Jeg laget en slags "test" av en rekke typer her inne en gang. Fokus var på HP jaktammo. Konklusjonen var i hovedsak at det meste er ca likt, ekspansjon er ca lik, og presisjonen er mye dårligere enn i matchammo.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, OMSF said:

Og matchammo er det vel alltid litt smell i? 

Matchammo trenger ikke å smelle, men noe gjør, og noe gjør ikke. Midas og sånt lå rundt 310-315/m/s i den gamle Anschützen min, noe mer i Saueren (lenger løp) 
RWS ligger rundt 320 i Saueren.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, OMSF said:

Mulig det er feil sted å spørre,men jeg prøver.

 

Er det noen som har testet presisjon på subsonic ammunisjon? Vet flere "normale" kan gå underlyd, men jeg har lyst på noen som jeg vet gjør det hver gang.. :)

Om det er SUB HP ammunisjon du er ute etter så har jeg funnet ut 3/4 typer som er verdt å prøve.

Eley SUB

RWS SUB

Winchester SUB (eneste Winchesterpatron jeg putter i våpen som ikke skal brukes til plinking :P)

CCI SUB har jeg hørt flere er fornøyde med, jeg har ikke testet den selv enda.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Mas-36 said:

Om det er SUB HP ammunisjon du er ute etter så har jeg funnet ut 3/4 typer som er verdt å prøve.

Eley SUB

RWS SUB

Winchester SUB (eneste Winchesterpatron jeg putter i våpen som ikke skal brukes til plinking :P)

CCI SUB har jeg hørt flere er fornøyde med, jeg har ikke testet den selv enda.

Av 3 rifler, en CZ, en Anschütz og en Sauer, så var RWS best i to av dem, og Winchester i den 3. (Saueren). Tror alle disse er kandidater. De er heller ikke bedre enn at man godt kan teste det man kommer over, for å se om rifla liker det bedre.

 

K

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/26/2020 at 1:41 PM, Ei tohi varjata said:

Atter en historie som styrker min GGG-holdning - å skamkappe piper på rifler i 22LR er tøv ;) o

Å kappe er vel heller ikke så lurt i forhold til at 22lr løp ofte har "trangboring".

 

Skjønner ikke vitsen med all denne testingen. All ammo går hull i hull i mine ildjærn, så lenge hullet er stort nok🤣

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pusse våpen/løp etter 10-15 skudd? Kjøle ned våpen/løp etter 3 skudd ved innskyting? Pusse etter ammo-bytte 3 skudd? Seriøst????!?

Slike besser-wisser faktorer er helt uvesentlig og kan kanskje måles med en skyvelære som måler < 1 mm ... selvfølgelig bør man pusse etter noen hundre skudd og kjøle ned hvis man gunner 25 skudd på rappen, men ærlig talt! Min ruger precision rimfire skyter innenfor en femmer på 50-100 meter nesten uansett ammo (gjerne bytte type hvert 3. skudd i en serie på 25 uten pause eller pusse).

 

Presisjon er 80-90% teknikk/avtrekk og 10-20% ammo-kvalitet. 22 ammo fra samme kvalitet/batch kan variere veldig uansett spesifikasjon fra fabrikk. Slengere er nesten alltid pga førstnevnte selv om du sitter på en skytebenk.

 

Etter min erfaring er min billigste treningsammo nesten alltid like bra som match-ammo gitt alle andre variabler er like; veldig liten forskjell hvis man ikke kjøper det aller billigste.

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Quote

Min ruger precision rimfire skyter innenfor en femmer på 50-100 meter nesten uansett ammo (gjerne bytte type hvert 3. skudd i en serie på 25 uten pause eller pusse).

Det er jo bra det da. For deg. Og jeg er forsåvidt enig i pusse-tankegangen din, men langt der i fra når det kommer til ammo.

 

For folk som konkurrerer, så er DFS sin 10*-ring 30mm på 100m, vinneren avgjøres ofte på 10*. I NSF er 50m tieren 12mm - og man teller desimaler. Kom med grupper på størrelse med en 5er, og du trenger ikke sjekke resultatlista ovenfra iallefall...

I BR50 er 10-ringen 6.3mm, skyter du et perfekt sentrert skudd, så kan du akkurat se ringen rundt kulehullet, igjen, femkrona er DIGER.

 

Tilbake til DFS-skiva, siden det er den de fleste kjenner. (og kjenner du ikke den så har du så lite erfaring at du ikke tillegges vekt i en diskusjon ;) )

 

Vi sier som hos optikeren, "den?"

IMG_3932.jpeg.c8d4b6565ca985a48f2fb4db63594e2e.jpeg

(dette er på størrelse med ei femkrone, skyter Rugeren virkelig "billig treningsammo" sånn? - da lurer jeg på definisjonen av billig treningsammo)

 

 

"Eller den?"

IMG_6114.JPG.151612e8cca2f861233973e682722b05.JPG

 

Samme skytter (meg), samme forhold (nesten vindstille, mygghelvete), topp konkurranseammunisjon (Eley Tenex @ >3.50/), vs OK treningsammunisjon (Geco Rifle @ <80 øre/). 

 

Det er iallefall ikke tvil om at skytteren med Gecoen er temmelig sjangseløs mot skytteren med Tenexen. 

 

 

 

K

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter noe hundre 60-skudd liggende på 50 meter i løpet av sesongen. Jeg fører treningsdagbok som inkl. resultater. Jeg kan ta et eksempel med ammo og Sauer 200 STR. Med Center-X får jeg i snitt ca 6 poeng mer enn med SK Rifle Match. Det er 0,1 poeng per skudd. Det høres ikke mye ut, men 6 poeng til slutt betyr en del på resultatlista.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Testet 100 skudd med Norma Subsonic HP før sola gikk ned for godt i år. Resultatet var så godt at det var rett på butikken etter mer. 
Ingen slengere jeg ikke så at jeg laget selv. SÅ da er kråkepatronen min funnet om videre skyting med den patronen viser konsistenete resultater. 
Kansje er ande ting bedre, men denne e god nok, så ser ngen grunn til å vase vekk penger på videre testing om ikek en annen lot viser seg å være ræva senere.

Når vi får skytelys igjen, skal jeg teste Norma 2 en gnag til fpr å se om det var jeg, kikkertsiktet eller ammunisjonen som gjorde at 2 av 5 skudd sist bommet med en 5-10 cm....noe sier meg at det var kikkertsiktet, og dete rbyttet siden forige Norma 2 test. 

Supert om jeg kan bruke Norma 2, da, for den er enklest for meg å handle inn da jeg kan kjøpe den hos XXL rett neri bakken her etterhvert som jeg trenger, som ellers bare har Fiochi i skapet sitt, Og den er 60 øre billigere enn Norma Subsonic. 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tjukkas said:

før sola gikk ned for godt i år. 

Nå er ikke sola gått ned her, men den har ikke vist seg på ukesvis uansett, og man er jo på jobb fra før den går opp til etter den går ned - så jeg kjøpte denne

https://www.carlsenfritzoe.no/produkter/verktoy-jernvare/elektrisk-1/arbeidslys-1/mareld-arbeidslampe-flash-1800-re/

 

491191_list_big.jpg

 

Skytelys på boks, døgnet rundt. Fins sikkert 70 000 lignende produkter, men denne ser ut til å være av god kvalitet, og klapper sammen til en flat kompakt pakke, som har blitt fast inventar i skytebaggen.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tjukkas said:

Når vi får skytelys igjen, skal jeg teste Norma 2 en gnag til fpr å se om det var jeg, kikkertsiktet eller ammunisjonen som gjorde at 2 av 5 skudd sist bommet med en 5-10 cm....noe sier meg at det var kikkertsiktet, og dete rbyttet siden forige Norma 2 test. 

Nå tror jeg ikke det er lov å skyte kråke med Norma 2. Men skal du først bruke den type ammo vil jeg anbefale Eley Match den er langt mer presis og den har en fasong som får kråka til å falle langt fortere en med Norma 2.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bardp said:

Nå tror jeg ikke det er lov å skyte kråke med Norma 2. Men skal du først bruke den type ammo vil jeg anbefale Eley Match den er langt mer presis og den har en fasong som får kråka til å falle langt fortere en med Norma 2.

Merkelig nok er det faktisk lov å skyte kråker med Norma 2. Det er ikke noe krav om ekspanderende ammunisjon i til jakt på annet enn storvilt (og bever), der 22LR uansett ikke er tillatt.

Man har jo selvsagt prøvd (med SK Match, tror jeg det var), det er forbløffende lite effektivt og anbefales overhodet ikke. Erfaringen min er basert på en håndfull ender, og 2-3 kråker, før jeg gav opp og bytta tilbake til RWS Subsonic

 

K

Link to comment
Share on other sites

Just now, nhd said:

Skyter noen titalls kråker i året, og til den bruk velger jeg sub HP. Husk at det er noe bak kråka, og HP ekspanderer, dreper bedre og fortsetter kortere strekning etter kråka.

Jeg skyter ikke på noe om ikke det bak tåler at jeg bommer og treffer det som er bak. Det synes jeg er en god regel. Uansett feller HP ammo fuglen så mye fortere enn vanlig ammo, at det ikke er noe å tenke på.

RWSen ser faktisk ut til å stoppe i fugler som er større enn kråke, men sjelden i kråke. På kort hold stopper den i stokkender og ærfugl, men er det riktig langt, går den igjennom.

 

K

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, nhd said:

For meg er det opplagt at det er "mer" som er bak om jeg skyter med 6,5x55 enn om jeg skyter med .22 sub.

Bakgrunnen må jo uansett tåle at du treffer den. Av og til bommer man. Jeg kan ikke helt se forskjellen. jord og vann tåler det uansett, og folk tåler det ikke, uansett.. Å skyte mot himmelen føler jeg er temmelig uaktuelt med alt annet enn luftgevær og kanskje pil og bue - men da med piler som er egnet til det

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, M67 said:

Bakgrunnen må jo uansett tåle at du treffer den. Av og til bommer man.

Ja, enig. Men som et eksempel kan det være 5 km med sikker bakgrunn bak fuglen for deretter å bli noe spredt bebyggelse. Da tørr jeg å skyte med .22 sub, men jeg ville aldri skutt med f.eks. 6,5.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, M67 said:

Det er jo bra det da. For deg. Og jeg er forsåvidt enig i pusse-tankegangen din, men langt der i fra når det kommer til ammo.

 

For folk som konkurrerer, så er DFS sin 10*-ring 30mm på 100m, vinneren avgjøres ofte på 10*. I NSF er 50m tieren 12mm - og man teller desimaler. Kom med grupper på størrelse med en 5er, og du trenger ikke sjekke resultatlista ovenfra iallefall...

I BR50 er 10-ringen 6.3mm, skyter du et perfekt sentrert skudd, så kan du akkurat se ringen rundt kulehullet, igjen, femkrona er DIGER.

 

Tilbake til DFS-skiva, siden det er den de fleste kjenner. (og kjenner du ikke den så har du så lite erfaring at du ikke tillegges vekt i en diskusjon ;) )

 

Vi sier som hos optikeren, "den?"

IMG_3932.jpeg.c8d4b6565ca985a48f2fb4db63594e2e.jpeg

(dette er på størrelse med ei femkrone, skyter Rugeren virkelig "billig treningsammo" sånn? - da lurer jeg på definisjonen av billig treningsammo)

 

 

"Eller den?"

IMG_6114.JPG.151612e8cca2f861233973e682722b05.JPG

 

Samme skytter (meg), samme forhold (nesten vindstille, mygghelvete), topp konkurranseammunisjon (Eley Tenex @ >3.50/), vs OK treningsammunisjon (Geco Rifle @ <80 øre/). 

 

Det er iallefall ikke tvil om at skytteren med Gecoen er temmelig sjangseløs mot skytteren med Tenexen. 

 

 

 

K

 

 

Hehe, jeg satte kanskje det med ammo litt på spissen. Enig i at på dette nivået har den en virkning. Men for plinking av femmere på 100 meter har det (nesten) ingenting å si :)

Link to comment
Share on other sites

Komme rikke til å bruke Norma 2 på noe dyr, den blir til trening. Samlingenme med den var like god som med Norma Subsonic HP, men jeg hadde flyvere. Jeg vil bare finne ut om de kom av det elendige kikkertsiktet jeg hadde da jeg testet det. Så derfor tester jeg det på nytt.  Norma 2 er billigere enn Norma Subsonic. og høres uts om den går subsonic i min Brno 2, skjønt det var en og anna kulesmellen så er litt usikker. Verd en test i alle fall. For altyernativet XXL ha er Fiochi....hehe
Kan jo slevsagt kjøpe av Geir om han har, men XXL er bare letere tilgjengelig på dagtid ::D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kompisen har ustyr til å lage hullspiss av vanlig bly kule i .22....
så om det viser seg at Norma 2 likevel holder mål kan vi prøve det og. 
Han prøvde Nroma 2 i sin fulldempa Cz455, men den samlet mye dårliger ei hans våpen en mitt spvidt jeg husker. Men jeg hadde de flyverne....


 

Link to comment
Share on other sites

Jadda vet, men så tar det ei uke før det ankommer, og når du er fri og skal skyte om en time holder jo ikek det :-D

Bor 5 minutter fra XXL, så er jo supert om ammoen jeg kan kjøpe der virker. :-D

Siden jeg ikke driver organisert, og har dårlig råd har jeg stort sett ikke mer ammo en jeg skal bruke på neste skytedag....

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tjukkas said:

Kompisen har ustyr til å lage hullspiss av vanlig bly kule i .22....

Det er verdt å eksperimentere med om du har god tid. Flere har rapportert at de får bedre presisjon etter slik pressing - med f.eks. CCI std og lignende ammunisjon.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, M67 said:

Det er verdt å eksperimentere med om du har god tid. Flere har rapportert at de får bedre presisjon etter slik pressing - med f.eks. CCI std og lignende ammunisjon.

 

 

K


Jeg er har all tid i verden. Er 100% ufør så det  bare dagsform og penger til ammo og et sted å få skutt som stopper meg. :-D
Men kompisen er det verre med. Han er til sjøs, og når han er hjemme har han meren nok å gjøre med kjerring og unger og alt som må gjøres før han må ut igjen.
Og når han drar ut, tar han med seg tilganegn til jordet vi bruker tuil skytebane, da dete er han som har fått lov å skyte der, ikke jeg. :-)

Men han lager sikkert noen til meg en dag han har tid og arbeidslyst, jeg må bare finne riktig ammo først.  :-)

 Jeg har en resevreplass å skyte på , men tar meg i grunnenen bare til rette på ei folketom myr med en grei oversiktlig bakstopp i form av ei fjellside et sted jeg har jaktkort. Rydder jo opp etter meg, og skyter nesten lydløst,  men det føles litt uggent så det blir bare en gang i blant, 




 

Link to comment
Share on other sites

@Tjukkas Fikk du virkelig god presisjon med den Norma Tac-22 sub ammoen? Den er horribel i mine CZer. Så ille at jeg trodde demper var slått skjev eller kikkert var løs. Byttet over til Geco og presisjonen var tilbake i den ene og CCI SV i den andre. Så hos meg blir de brukt til noe "tullskyting" på korte hold stående.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Mas-36 said:

@Tjukkas Fikk du virkelig god presisjon med den Norma Tac-22 sub ammoen? Den er horribel i mine CZer. Så ille at jeg trodde demper var slått skjev eller kikkert var løs. Byttet over til Geco og presisjonen var tilbake i den ene og CCI SV i den andre. Så hos meg blir de brukt til noe "tullskyting" på korte hold stående.


Nei det var ikek Tac 22, den heter  Norma USA Subsonic HP denne. Kan jo godt være samme greia. 


 

Norma_subsonic_.22_Hollow_Point_1__696_399_84_int_c1.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Mas-36 said:

@Tjukkas Ja, var den jeg mente ;) Ja, det er mye bedre enn den samlet i mine våpen. Men elendig i forhold til RWS Sub, Eley og Winchester sine Sub patroner.


Fpr se på det. Jeg hadde dårlig lys da sola har forlatt oss her opp i nord, ser dårlig gjør jeg og. Så kan hende skyter jeg ikke bedre under de forholdene. 
Skal teste igjjen når vi får dagslyset tilbake på lengre hold og d ahar jeg fått montert kikkerten riktig også. Dens står så langt bak at jeg hadde problemer med å få kolben i skuldra og samtidig se i kikkerten. Har bestilt Picatinny skinner for å få den plassert lengre fram, og montert lavere. 




 

IMG_20201116_131918.jpg

Edited by Tjukkas
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...