Jump to content

Mystery Ranch Pintler rammesekk - noen erfaringer


msteiro

Recommended Posts

Ser at Mystery Ranch har begynt å dukke opp i en del svenske nettbutikker, og lurte på om noen har testet disse?

Sett lenge på sekk som feks Metcalf som en potensiell bra allrounder, med helt ok vekt, men solid og mye smarte løsninger.

 

Edit: Endret overskriften så den blir litt mer passende, da dette blir mer en anmeldelse ettersom jeg ikke har impulskontroll ;)  

 

Link to comment
Share on other sites

Bruker MR Metcalf, kvaliteten virker å være bombesikker. Med den nyeste ramma veier den 2,6 kg på kjøkkenvekta. 

Den er enkel, uten noen ekstra rom foruten de 2 i lokket. Jeg erstattet Bergans Powerframe med denne og har ikke angret et sekund. Bærekomforten er på topp, selv med alvorlig tung sekk. Med normal vekt +/- 15 - 20 kg er den i en helt annen klasse enn Powerframe`n, og tungt lastet er den vel så god på min rygg. 

Lastehyllen virker som reklamen sier, og man har god plass i mellom sekkerommet og ramme. For meg er størrelsen akkurat passe for 4-5 dager med telt, sovepose, mat og utsyr. Tommelen opp👍😀

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Litt om sekken:

Mystery Ranch Pintler.

40 liters rammesekk med lastehylle.

Vekt: 2,4kg

 

Valget falt på denne da jeg som oftest går med rammesekk nesten helt tom, utenom på vei til og fra hytte eller camp. Har irritert meg en stund over både ny og gammel recon pack, som mangler helt basale ting som lomme og hull til camelbak.

 

Med denne har man praktiske lommer, åpning i front og muligheten til å pakke en bag mellom rammen og sekkeposen. Tanken er å finne en litt flat 40/50 liters vanntett bag som blir "camp-bag", og blir båret på lastehyllen.

 

Førsteinntrykket er bra, veldig bra. 

Alt av glidelåser, seletøy, spenner og små detaljer som snorene på glidelåsene virker veldig solide og godt gjennomført. Stoff og selve posen virker som det er tykt nok og tåler å bli brukt.

 

Smart løsning på magebeltet, da det strammes som en talje, så behøver veldig lite kraft for å stramme det skikkelig, og det virker som det da sitter støpt.

 

Har ikke fått testet særlig vekt da jeg vil bruke litt tid på å tilpasse den ordentlig først, men liten test med lastehyllen lover veldig godt. Stiv ramme som fordeler vekt på hoftene. Litt styr å løsne posen for å bruke lasterammen, men kjapt når man blir vant med det, og gjør at posen sitter godt på.

1EF07005-FE52-4870-A6AB-5C80E5ECCEA5.jpeg

5862FE4C-3B43-48A4-99EC-1F1F079592F2.jpeg

22E234D2-06AE-4A08-A0CF-FD07C25FFDE8.jpeg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • msteiro changed the title to Mystery Ranch Pintler rammesekk - noen erfaringer

Fortsatt ikke testet spesielt med vekt, men lekt litt med lastehyllen, virker ihvertfall ikke som noe problem å utvide kapasiteten betraktelig. Kjøpte en lett og grei 50-70 vanntett pakksekk fra Osprey, passer helt perfekt, fylt opp til litt over 50l på bildet.  

ABA66B32-B686-477C-80E7-17C037D52AF1.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...