Jump to content

Veldig varme støvler/Boots til postering


BlackHillsRoy

Recommended Posts

Med fare for å preke for koret: Bruker anledningen til å minne om lagvis bekledning. 

- Tynn linersokk og deretter tykk raggsokk. (sikrer fukttransport hele veien og reduserer risiko for gnagsår. )

- Bytt alt ben-undertøy fra standard lengde til 3/4 lengde. (overlapp med undertøy i støvel komprimerer og ødelegger fukttransport)

- Knær har en tendens til å sitte stramt og komprimere bekledning på post: Klipp av tåboks på Raggsokker og tre over knær. 

- Fryser du på føttene: ta på lue og votter. Tovet ull er gull. Ekstremiteter kjøles ned først. 

- Pass på blodsirkulasjon. Ikke snør støvlene for stramt. 

- Har hatt gode erfaringer med Northern Playground sin padded 3/4 longs med innlagt padding i baken og på knær. Den er som skapt for postering. Side zip hele veien ned, så kan tas av og på i felt. 

 

- Det går fint også an å ha med sammenrullbare fotposer i sekken som du trer over jaktstøvler på post. (feks slike https://www.xxl.no/helsport-fotposer-gronn/p/1021711_1_style ) Klipp ut "innleggssåler" av gammel sitte/liggeunderlag og ha oppi. Dette gir deg et ekstra luftlag rundt støvlene som isolerer og hindrer gjennomslag av kulde fra bakken og opp. Vinterstid bruker jeg normalt forsvarets fotposer da de har mer konstruksjon, men senhøst før snøen har satt inn, er det likegreit å ha med noe som kan tas raskt av og på.

 

 

 

 

Edited by jernmannen
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk alle sammen, her var det mange gode forslag. 

Jeg googler alle forslag og kommer til å prøve flere.

Har også tenkt å prøve varmekjeledressen til Jaktdepoet.....

 

jeg var en frysepinne før, nå har jeg redusert vekten med 36 kg og mangler all isolasjon. Nå er jeg en ekstrem frysepinne..... så alle forslag motaes med takk..

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...