Jump to content

Åh nei å nei, hva har jeg kjøpt?


Mas-36

Recommended Posts

Huff, nei nå har jeg driti meg ut og blitt snobb når det kommer til våpen. Var i dag å hentet en eldre Sauer 200STR. Ser lite brukt ut og den har fortsatt original pipa ;) Forhandler ville tippe den er skutt under 1000 skudd med ut fra slitasje.

 

Så nå kommer jeg vel til å selge alt annet da de har plutselig blitt ubrukelig :P

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, boble said:

Jeg kan skaffe deg en pent brukt lær-og-canvas-dress om du er interessert? Kan til og med slenge med en klaffecaps på handelen! :mrgreen:

Eh, ellers takk :P Diopter og dress er ikke noe for meg ;) (Prøvde det i to år for noen år siden og det var nok. Har caps og ei jakke jeg er usikker på om passer lenger :P )

Link to comment
Share on other sites

Det er jo konkurransen som gjør skyting spennende og moro uansett om en skyter 6,5 eller 22lr. Men siden en må trene en god del for å klare å hevde seg i konkurranser blir det jo mange tusen treningsskudd i året men de kan en jo skyte med 22lr eller luftgevær. Grov kaliber bruker jeg kun til konkurranser eller jakt.

Men nå har du jo fått deg en børse som er egnet til konkurranse så da er det bare å hive seg rundt og konkurrere.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

3 hours ago, Mas-36 said:

Huff, nei nå har jeg driti meg ut og blitt snobb når det kommer til våpen. Var i dag å hentet en eldre Sauer 200STR. Ser lite brukt ut og den har fortsatt original pipa ;) Forhandler ville tippe den er skutt under 1000 skudd med ut fra slitasje.

 

Nice - og nå kan du ikke mobbe oss andre for å være snobber, snobb ;)

 

 

38 minutes ago, bardp said:

Et vørt skudd med grov kaliber utenom konkurranse eller mot vit er et bortkastet skudd.

Uenig. Greit nok med mengdetrening på 100/200m, men f.eks. felt og langholdsskyting med grovkaliber er godt moro ogaå utenfor konkurranse. Men klart mer moro om en er flere og "konkurrerer" allikevel... Å nerde med OCD-ladninger og full kontroll på alt annet enn vind, på idiotlangt hold er også gøy - også utenfor konkurranse.

Men jeg dropper det meste av annen skyting (alt unntatt jakt) for å gå på et PRS-stevne. Jeg dropper alt annet enn PRS for å skyte felt, men jeg dropper glatt banestevner for å heller kose meg på langholdsbanen. Iallefall om det er godt med stevner - i år må en kanskje velge litt annerledes.

 

K

 

 

 

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Jeg får nå masse morro og skyteglede fra mine luftgevær mellom 10-50 meter   😉

 

Det er billig, forstyrrer ingen. Er været dårlig kan jeg plinke spinnere fra kjøkkenvinduet og er det dårlig skytelys kan jeg skyte inne.

Edited by pondus63
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Men første testskyting var skuffende...... Alle de 5 patronene jeg testet gikk ca 4cm på 100 meter :( Jeg gikk over den i går og alle skruer ble starmmet med moment. 4,5nm på skjefter og 7,5nm på pipa. Testet norma Rekrutt, Norma GT, Raufoss med 144grs Sierra, En hjemmeladet og S&B FMJ. At dyr match ammo gikk like dårlig som S&B var skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Om den er av eldre årgang er 7.5 nm på pipa for lite. Da 200 STR kom skulle den ha 12 nm noe som senere ble redusert til 8 nm. Men har den først vært satt til med 12 nm må en fortsette med det. De er også følsomme for fett mellom løpet og kassen. Selv med temmelig slitt løp samler jo de fleste med tunge kuler. Om den ikke er bedet kan det jo også hende at kassen tar nedi stokken i forkant og da blir de helt tokige. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å tørka av pipa og inni kassen der pipa skal inn med TRI.

Se i stokken om det er noe avtrykk etter kassen der vor fremste sjefteskrue kommer opp. Er det det må du bedde, montere beddeblokk eller skave ut av stokken sånn at kassen ikke berører der. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...