Jump to content

Revolver 9mm


Locasto

Recommended Posts

Har noen tips om hva som er på markedet i Norge av revolvere i 9mm? Har sett på S&W pro series 986, men finnes det andre anbefalinger. På nett har jeg sett på Charter Arms Pitbull 9mm, som tydeligvis er konstruert for bruk uten moonclip. Løpslengde bør være fra 3-6 tommer.

Link to comment
Share on other sites

Det første en bør spørre seg om skal en konkurrere og hevde seg i feks dynamisk så er vel det ingen andre valg som enn S&W 929.

Oslo skytesenter har også en 986 i 5" som er en god pris på 12 000,-

https://osloskytesenter.no/butikk/smith-wesson-pro-series-986-9mm-5-7-skudds/

 

Og så har de rare Chiappa for dynamisk :)

https://osloskytesenter.no/butikk/chiappa-charging-rhino-60ds-9mm-6-ipsc/

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, unnamed said:

Jeg skyter en chiappa 9mm i felt med nedjusterte ladninger. Like mye rekyl som i en 22. Skyter ikke noe bedre med 686 min. Har og en 2" Smith i 9mm i spesialfelt. Men den er mere for morro. Har ikke prøvd den med nedjusterte ladninger ennå.

smith 9mm i sr.. noe orginalt eller børsemaker jobb ?

Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2020 at 11:33 PM, aps said:

Presisjonen jeg har i mine 38spl revolvere overgår det jeg har fått til i 929, revolverfelt krever jo basicly at du får alle 6 skuddene i samme hull på trening iaf og høy presisjon i våpenet. 

Kunne jo spikka et vogntog fullt av  fliser på dette... Men å si at 9mm revolver er utelukkende egnet i IPSC, blir feil... At en ihjelfilt, gummistrikkfjæret 38 med 85grains kuler og kun ladd med dobble tennhetter er lettere å håndtere i revolverfelt kan jeg derimot si meg enig i... 😉 (og det kommer jo ann på størrelsen av hullet du refererer til også da.. 🤔)

Presiserer igjen, at jeg skyter fordi jeg syns det er morro og litt for å konkurrere... Men nei... Jeg er iallefall ikke A skytter i revolverfelt, men syns det er fantastisk morsomt å skyte 929 allikevel..... 😁

Link to comment
Share on other sites

Moonclips er jo en fordel også er ammo prisen en fordel om man kjøper ammo. Utover det så er det det samme. Tror jeg er B skytter i revolver, men det bryr jeg meg pent lite om. Har en 9mm chiappa og en 625 Smith i revolver klassen og har det like morro vær gang.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...