Jump to content

Matchpistol


Rawlins

Recommended Posts

Basic: Du trenger en pistol som har åpne sikter og avtrekk på minst 500 gram.

I praksis: Selv om noen fortsatt skyter med CO2 eller fjær som spennes opp for hvert skudd, vil du nok ønske deg en pistol som har en trykkluftsylinder. Med unntak av de aller enkleste (typen "KID") tror jeg ikke dine resultater vil være avhengig av merke/type pistol før du er på nivå 550-560. For de fleste tar det mange år.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du følger med på Finn.no så dukker det opp matchpistoler nesten ukentlig. Om du kjøper Steyr, Feinwerkbau, Walther, Pardini, Morini eller lignende er mest opp til deg og hva du synes ser bra ut, men jeg anbefaler å kjøpe trykkluft fremfor co2. Det er rett og slett enklere. De fleste klubber som driver med 10m luft har lufttanker du kan fylle fra. Hvis ikke så må du enten skaffe deg en dykkertank du fyller fra, eller ei pumpe for å fylle opp sylinderne selv. Mange synes det er pes med pumpe, men jeg bruker det selv og ser ikke på det som noe voldsomt pes.

Ikke vær redd for å spikke og lappe på skjeftet, det er poeng å hente på et skjefte som sitter godt i hånda alle 60 skudda. Det samme gjelder avtrekket, lær deg hvordan justeringene fungerer og prøv deg frem til du har et avtrekk du er komfortabel med. Noen liker å ta opp mye vekt på trykkpunktet og andre liker et lettere trykkpunkt. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...