Jump to content

200 str med demper


Premium2006

Recommended Posts

Lang historie kort. Satte på 3 ekstra moduler på sonic 45 demperen(hadde 5). Skyter 6,5x55 i chassis. Blaser 670/19 pipe
 

Treffpunktet endret seg ca 20-30 klikk i høyde. Noen få i side.

Måtte justere opp for å komme inn på skiva. Skjønner at ting flytter på seg, med mere vekt frempå pipa.. men ikke så mye!! Kan det være riktig, eller er det noe annet?

Rifla samler og er konsekvent etterpå justering, men ble litt overrasket over hvor mye den var av. Sitter igjen med ca 120 klikk å justere opp for LH(innskutt 100m). Har ei 20 moa skinne montert. Vortex pst gen 2 kikkert.

 

Høres dette riktig ut? Eller må jeg etterforske dette nærmere? 

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Premium2006 said:

    -   bitte litt skjevt gjenget,    -

 

   -  eller et-eller-annet har endret seg en tiendels millimeter. Mer skal det ikke til, når hullet i demperen nesten ikke er større enn diameteren på kula.

 

Gå opp (eller bor opp) etpar kalibre i ytterste modul (skift til en kaliber 30, f.eks.), og saken er biff. Da trenger du heller ikke være så redd for at noe endrer seg, om du skulle være litt uvøren med rifla (som vi diskuterer i en annen tråd).

Link to comment
Share on other sites

Demperen funker utmerket med 5 moduler. Litt trang foring på demperen, sånn at den er litt borti pipa. Har justert det nå. Men funka fint før jeg satte på ekstra moduler. Har 2 sonic demoere. Når jeg tar var plastringen, skrur på demperen. Så kan jeg se at demperen ikke er 100 rett i forhold til pipa. Det er helt likt på begge demperne. Tenkte da at pipa var bitte litt skjevt gjenga, men når jeg skrudde på en hausken, så er den dønn rett(øyemål)

Gjengene på hausken er også tighte og fine. Virker litt «slarkete» på sonic. 

kan være sonic som ikke er 100%, men merker det kun hvis den blir for lang? Skal prøve den, slik den var på lørdag. Kan også bytte ut fronten med en max 8mm for å gi større klaring. 
blir det mye styr, får jeg bare kjøpe en ny demper..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...