Jump to content

Garmin T5 mini - reell rekkevidde?


ko-stens

Recommended Posts

Skal ha meg enten et T5 eller T5 mini halsbånd til bretonen min. Jeg jakter så å si bare i skog. Med tanke på hundens størrelse ser det ut som om T5 mini kan passe bra. Samtidig sier noen at rekkevidden er for kort. Men hva er reell rekkevidde i kupert skogsterreng?

 

Bruker Astro 320 med teleskopantenne. 

Link to comment
Share on other sites

Har også hørt dette. Tror likevel det handler mer om teori enn praktisk funksjonalitet. Det er topografien som er hovedutfordringen for begge. Er det en ås som gjør forbindelsen vanskelig, fungerer t5 like dårlig som t5 mini. Forskjellene i rekkevidde er først reelt med overhøyde og klar sikt - og så langt stikker ikke fuglebikkja di at dette bør være grunnlaget for valget. Fordelene med t5 mini er lav vekt og volum, samt at den er mindre i veien for frambeina til bikkja. Bakdelen er noe lavere batterikapasitet. Har du muligheter til lading, er ikke sistnevnte heller et issue.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. :-) Det endte med et T5 mini halsbånd. Fant ingen som hadde T5, så fikk ikke sammenlignet, men jeg tror nok mini holder i massevis til knotten. Har DC40 fra før og har vel aldri hatt problemer med rekkevidden med lengre antenner i hvert fall. Nå vet jeg ikke hvilken som er best av de to med tanke på rekkevidde, men det får bare gå.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...