Jump to content

Making the TRG great again


M67

Recommended Posts

Bytte ut en kjip stokk med en tung kjip stokk? Ser ikke for meg at det blir bedre enn Trump sitt forsøk på å gjøre «america great again»😉. Kan du ikke heller kjøpe en sikkelig stokk fra Manners eller lignende i karbon som kan rettferdiggjøre den fine og eneste perfekte låsekassa fra Sako?

Link to comment
Share on other sites

Den TRG'en ble fin.

 

Det kan hende den nye S20-kassa ikke er så dum heller.

Den håndterer jo både korte og lange patroner.

Nye chassis kommer garantert til å dukke opp med tanke på antall rifler i sirkulasjon, etter et par år sammenliknet med feks TRG, og veldig rimelige priser på 5 og 10-skudds magasiner.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bly said:

Bytte ut en kjip stokk med en tung kjip stokk? Ser ikke for meg at det blir bedre enn Trump sitt forsøk på å gjøre «america great again»😉. Kan du ikke heller kjøpe en sikkelig stokk fra Manners eller lignende i karbon som kan rettferdiggjøre den fine og eneste perfekte låsekassa fra Sako?

Jeg liker faktisk den originale TRG-stokken. Men nå prøver jeg Vision til PRS. Litt tørrtrening over stoler og bord her i går viste egentlig at originalen er overraskende bra til sånt. Bedre enn alle McMillanstokker jeg har prøvd i allefall, muligens unntatt F-class-stokken deres ;)

Jeg skjønner ikke helt at du synes Vision-chassiet er så kjipt. Når har du tilogmed fått åpning til siden, og hadde jeg ikke "arbeidet" på pekefingeren i yngre dager så hadde den nådd fram for å dumpe magasinet. Men den er tung, og den er et beist, og den er igrunnen kun til PRS, og for min del delvis til UNL og slik langholdsskyting. Løsningen rundt avtrekk og avtrekkerbøyle ville jeg også løst på en annen måte. Men det funker.
Den store forbedringen skytemessig her er uansett pipa. Ei solid tjukk pipe, som med hjelp av den lette kassa sender tyngdepunktet fram - og hølet inni, som er 6XC gjør at hele opplevelsen fra avtrekket går blir langt bedre på alle måter. Avtrekket har forresten også fått noe magi lest over seg. Så fra den lett mishandlede, men nesten nye TRGen jeg kjøpte brukt en gang, så er det ei grei forbedring. Nå må jeg bare lade noen patroner.

 

En annen ting med stokkene fra Manners og McMillan - de er så forbanna tungvinte å kjøpe. og dette er et norsk produkt. Bruke penger på karbonfiber gidder jeg uansett ikke (det hadde jo vært sexy med TRG-kassa i en Manners karbon-something, og ei Christensen eller Proof karbonpipe foran, joda) når man uansett skal ha vekt. Det står en karbonstokk på ønskelista mi, men det er en Hardy til Sako 85, for å skremme den ned under 3kg

 

K

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, M67 said:

Jeg skjønner ikke helt at du synes Vision-chassiet er så kjipt.

Jeg har ikke prøvd siste utgave, så det kan vel ha vært noen oppdateringer siden jeg så nummer en. Men den var for meg en massiv uergonomisk klump som var ubehagelig på alle måter som veldig mye annet av det som lages i kategorien chassis..

Det er jo greit nok at de er flat foran og kan legges over en kant, stol, bord eller hva det måtte være, men for meg må det være litt mer..

15 hours ago, M67 said:

Når har du tilogmed fått åpning til siden,

Men er ikke det magasinet litt avhengig av å bli stappet nokså rett opp nedenifra for at det ikke skal bli kludder med låsen? Og får det virkelig plass innimellom avtrekker og «klumpen» foran? AI har en sånn artig utskjæring på noen modeller, men den er på feil side.

 

15 hours ago, M67 said:

Hardy til Sako 85

Jeg har aldri sett en Hardy annet enn på bilder, men den stokken på «Hybrid» ser veldig snop ut. De tydelig har skjønt hva som skal til for å kunne få mest mulig ut av enklest mulig form.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...