Rookie11 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Hei, jeg har arvet en hagle og vil gjerne vite mer om denne, og ca pris hva den er verdt. Det er en Oskar Merkel Suhl S/S 12/70 Inngravert: 852 Special gewehr lauf stahl Oskar Merkel et co suhl S på begge løp N, U, W under begge løp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikraude Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Hvilken modell kan jeg ikke si ut fra den infoen, men en merkel produsert i suhl i august 1952, ihvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rigby Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Fint om du kan legge ut et par bilder,og ta med et av stempel... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie11 Posted October 9, 2020 Author Share Posted October 9, 2020 Her er bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKL Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 852= august 1952? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikraude Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 (edited) Hvis du har et stempel på sida av den klossen det står "w7d7a" eller noe sånt på (under løpa) sier det noe om kvaliteten. Og om du tar bilder av børsa er det kanskje mulig å finne ut av hvilken modell det er også, hvis ikke noen klarer å si det ut fra stempla. I 1957 var vel også merkel en del av Thälemann wärke, om jeg ikke tar helt feil, så isåfall en kollektivproduksjon. Og så er det alltid moro å leite litt igjennom gamle stempler her: http://shotguns.se/html/east_germany.html Edited October 9, 2020 by erikraude Tilleggsinformasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie11 Posted October 12, 2020 Author Share Posted October 12, 2020 On 10/9/2020 at 11:03 PM, erikraude said: Hvis du har et stempel på sida av den klossen det står "w7d7a" eller noe sånt på (under løpa) sier det noe om kvaliteten. Og om du tar bilder av børsa er det kanskje mulig å finne ut av hvilken modell det er også, hvis ikke noen klarer å si det ut fra stempla. I 1957 var vel også merkel en del av Thälemann wärke, om jeg ikke tar helt feil, så isåfall en kollektivproduksjon. Og så er det alltid moro å leite litt igjennom gamle stempler her: http://shotguns.se/html/east_germany.html WAD1A står det der. Skal få tatt bilde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikraude Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 2 minutes ago, Rookie11 said: WAD1A står det der. Skal få tatt bilde. Det aktuelle stempelet er altså på sida av den klossen, så du har ikke noe bilde av det pr nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts