Jump to content

Hogna V2 2L Jacket fra Bergans


ctm-4

Recommended Posts

Jeg fikk en ubrukt Hogna dress av en slektning, den kan vel best beskrives med ordet "søppelsekk". 

 

Det er iallefall følelsen man sitter igjen med. Potte tett, og du blir klam i første motbakke. Ikke luftemuligheter. 

 

Holder ikke regn ute heller. 

 

Jeg bruker min til smygedress rundt innmark, den er stille.

Link to comment
Share on other sites

Kan det vere du har ein eldre modell?

Kjøpte Hogna akkurat pga over snittet lufting. Syns den er brukbar, fornøgd med lommer og lufting. Meget fornøgd med stramming mot sko, sit som faen. Men har ikkje brukt den nok til å gi ein fullstendig rapport.

Link to comment
Share on other sites

Jakka er grei nok, god passform og bra med lufting. Når uværet setter inn for alvor så slår regnet gjennom og du blir våt. Har bruka jakka mi no i fleire år og den er slitesterk. 
Brukbar jakke i forhold til prisen så anbefaler denne, men ikkje ha for store krav. 

Buksa derimot, dette er eit godværsplagg... vatnet blir slått gjennom etter kort tid når du subber inntil kvist og lyng. Den returnerte eg etter 1. helga den var i bruk.
Finnskogen har eit bra snitt, god å gå i og holder vatnet på god avstand. Problemet er prisen og den tåler absolutt ingenting, blir full av rifter med ei gong.... 

Link to comment
Share on other sites

Om en ser på pris burde man forvente at den nye modellen er et mer påkostet plagg. Forrige modell er vel den dårligste jaktdressen jeg noensinne har hatt, uansett pris. Ingen vits i membran når en likevel blir våt straks værmeldinga antyder nedbør. Bortsett fra radiolomma er lommeløsningene også kass.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vavlo said:

 Ingen vits i membran når en likevel blir våt straks værmeldinga antyder nedbør. 

 

Joda, membranen er veldig bra. De har bare montert den på vranga, for den er helt fantastisk god til å holde alt vannet og fukten inne. Omtrent som en enveis ventil. 😝 

 

Skal man bruke dressen til aktiv jakt.. styr unna og kjøp noe bedre.

Edited by ladebenken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...