Jump to content

160 grain swc ladedata til 45 acp


Amsfj

Recommended Posts

Hei

Fått kloa i noen 160 grain swc som jeg tenkte jeg skulle gi ett forsøk i Kimberen men det er veldig lite data på denne kula ute.

Noen som har brukt denne kula sammen med n310 eller n320 og lyst til dele litt erfaringer eller en pekepin på hvor lavt jeg burde starte?

Skal skytes i en Kimber 1911 5 toms:)

 

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke eksakt den kula du har fått tak i men jeg har prøvd med både 150gr og 200gr Magma SWC i min Kimber 6" og fikk den ikke til å gå pålitelig med disse. Når jeg fikk satt skuldra på kula såpass langt utenfor hylsekanten at den matet pålitelig, stod kula av og til i riflingene så den ikke kamret skikkelig. Satte jeg kula dypere så den akkurat kamret, ble det igjen så lite av skuldra på kula utenfor hyslekanten at den ikke matet skikkelig.

 

På 150gr brukte jeg på de få seriene jeg prøvde fra 4,6 til 5,0 grain N310 og oppnådde vel snitt på 962fps på 4,6gr. Kunne nok ha gått mye lavere, men testet ikke mere med denne kula siden jeg ikke fikk den til å gå

 

Kanskje ikke så relevant for ditt spørsmål men 200gr swc så ut til å skyte bra i min, når den ville mate og kamre. Har ikke lenger oversikt over hvilken lading den gikk best med da jeg har gitt opp swc til denne kimberen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...