Jump to content

Lettvektshodelykt.


Polardego

Recommended Posts

Da har min kinalykt avgått med døden og jeg er en på utkikk etter en ny. Første prioritet er at den skal fungere bra til løping. Dvs den skal ikke være for tung, må sitte bra og være komfortabel. Den må også ha nok lys til langrenn. Kommer også å ha den i ryggsekklokket på jakt, så den må tåle litt. USB-ladding hadde også vært kjekt. Forslag?

Edited by Polardego
Link to comment
Share on other sites

Dette er en bra og lett hodelykt som leveres med oppladbart batteri og USB lading. Kan også brukes med CR 123 batterier. Har den selv, bruker den mye og er veldig fornøyd. 

https://www.fjellsport.no/nitecore-hc65-triple-output-rechargeable-black.html?channable=01384b696400393335373630a2&gclid=CjwKCAjwn9v7BRBqEiwAbq1EyzxbSXp41I78A06iq4Ty5RYfA28Xcm5KiH4Pd-n4hZF1zDu9FZM0TBoCPS8QAvD_BwE

Link to comment
Share on other sites

Har en Moonlight Bright as Day 700 (mener jeg). Noe klumpete innfesting av lykten, men det synes jeg de fleste har. Enkel knapp for å justere lysstyrke. Lett vekt og grei størrelse.

 

Lading m usb c, i forhold til de gamle lyktene med egen dustete dedikert kabel :) 

 

Liker også, selv om det bygger litt mer, at man kan koble fra lykten. Enten for å ha batteripakke et annet sted, eller for å sikre at den ikke slår seg på i sekken.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polardego said:

Lupine blir litt for dyrt 🙂 Nitecore var interessant, er det lett å forandre lysstyrke på den? Feks bort man får på ski og kommer til en bratt bakke og vil ha mere lys.

Ja, det er lett. Se en test på YouTube. Jeg har både Piko og Wilma fra Lupine, men foretrekker denne lykta fra Nitecore fordi den har billigere oppladbare batterier, og mulighet for å bruke ikke-oppladbare batterier. Batteriene fra Lupine er jeg ikke fornøyd med. Lyktene fra Nitecore er supersolide.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Nitecore Nu25 Rechargeable Black  -

   -   Liten og kraftig hodelykt med hele 360 lumen

Bevar nattsynet med mulighet for rødt lys

Lett og kompakt hodelykt på kun 28g

 

Jeg har opptil mange hodelykter, til dels store og kraftige, men det er de små, med muligheter for rødt lys, som blir brukt i utmarka. Uten bevart nattsyn må man lyse på hver stein og tue, før man kan ta et skritt fram. Skulle gjerne hatt ei lykt med kraftigere rødt lys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...