Jump to content

Er dette vanlig?


m00se

Recommended Posts

Før jeg flytta til Norge og måtte selge våpengarderoben i UK fikk jeg en telefon fra en kar som ville tilby meg 3x pris hvis jeg solgte ham hagla mi uten tillatelse. Jeg sa nei, la på, og kontaktet politiet. De spurte om jeg hadde nummeret det ble ringt fra (nei, det var skjult nummer) og det var det.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, meatpukk said:

det er vel bare å melde ifra til politiet, kan være like så greit.

Hvorfor i allverden skal dette meldes til politiet? Hvorfor skal det brukes ressurser på dette? Noen har funnet ut at mann må ha tillatelse til å kjøpe våpen og at "hans" kjøp dermed er umulig.... Når man ser "melde-mentalitenen" selv her inne så er det vell ikke så rart at fru Nilsen ringer politiet når hun ser duejegere

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

hvis politet får logga det så får de kanskje gjort noe med det hvis det er en dude som fisker etter noen som selger våpen uten at han har tillatelse.
Er det en som ikke hadde peil og det er det eneste tilfellet bruker nok politet 0 sekunder på det.

Kan være en del sketchy folk  på finn som kan fiske etter adresser på våpeneiere osv.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mas-36 said:

Dette kan også være politiet som fisker etter folk som er villige til å selge uten papirer ;) Denne hadde jeg bare latt være.

Provokasjon? Som ville fått Elden til å sprenge smekken sin? Ikke noe politiet driver med du. Ihvertfall ikke på finn.no etter skytevåpen. Trur dette er en ung fyr uten peiling. Melde i fra kan man gjøre uansett, det blir bare loggført. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Olesøn said:

Nei, det kan du si. Men det var jo et takras av dimensjoner da. Ingenting ble gjort riktig. Trur ikke vi skal tillegge det samlede politikorpset den mangelen på kompetanse, dømmekraft og sunn fornuft som de brødgjøkene der utviste. 

Enig, det var jo ekstremt. Men jeg ville heller ikke anmeldt denne saken og belastet politiet med dette, synes det ser mest ut som uvitenhet. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Olesøn said:

Provokasjon? Som ville fått Elden til å sprenge smekken sin? Ikke noe politiet driver med du. Ihvertfall ikke på finn.no etter skytevåpen. Trur dette er en ung fyr uten peiling. Melde i fra kan man gjøre uansett, det blir bare loggført. 

Nå ja, ofte sivilbiler ligger å presser på biler for å se om de kjører fortere og slik, så si ikke at de ikke gjør lignende med skytevåpen.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ganske stor forskjell på en gjøk i en politibil og en som sitter ved en pc med en plan om å fiske etter ulovlig våpensalg. Og en som får ei bot for å kjøre for fort betaler, en som ble lurt til våpensalg har en latterlig god sak i retten. En advokat som får høre at politiet har framprovosert ulovlig våpensalg vil gråte av glede og flå den politibetjenten i rettssalen. Så jo, det sier jeg. Men for all del, har det beviselig skjedd flere ganger så tar jeg gjerne imot en link. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Altfor vanlig dessverre med rare henvendelser, fler som tilbyr mer om man ikke trenger papirer osv. vet om flere tilfeller der det er meldt politiet uten at det har skjedd så mye. 

 

Værste er de som gjerne ønsker kjøpe den plombert, men vil ha den plombert av en børsemaker du aldri har hørt om. Pleier da å svare at om jeg skal selge plombert blir pipe kappet, sleide kappet, grep ødelagt osv.... da vil ingen ha lenger, for de lukter jo at mange nettop vil reaktivere.  VELDIG LITE tilhenger av dette. Også anmeldt til politiet. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, aps said:

Altfor vanlig dessverre med rare henvendelser, fler som tilbyr mer om man ikke trenger papirer osv. vet om flere tilfeller der det er meldt politiet uten at det har skjedd så mye. 

Det blir notert. Og hvis flere melder fra kan det vise seg at det er et mønster. Og si i fra til politiet om noen som spør om de kan kjøpe våpen ulovlig er vel ikke akkurat sladrekjerringkultur. Det at noen ikke skjønner at en jeger er ute i lovlig ærend er ikke samme sak som at noen sender deg melding der det står "hei, skal vi bryte våpenloven sammen". 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...