Jump to content

Dårlig villtpose?


EdvardB

Recommended Posts

Hei

Jeg skøyt en fin liten kortnebbgås her forleden dag, og gledet meg til en god middag.. men så! Jeg hadde hengt fuglen til mørning i en villtpose; men jeg hadde hørt rykter om at jeg kom til å få bedre kvalitet på kjøttet om kjøttet hang til mørning helt fritt. Etter én dag (vel å merke en varm dag, ca. 20°) så skulle jeg ta inn kjøttet, og finskjære det. Da jeg kom til villtposen der stykkene hang, såg jeg en liten skokk fluer som satt å koste seg, så jeg vifta de vekk og tok med kjøttet inn. Da jeg åpna posen og så nedi, så jeg det jeg absolutt ikke ville se, en stor flekk med masse hvite små flue-egg. Da begynner feilsøkinga: Er det for stor netting i posen? (Kjøpt på en jakt-butikk) Er det fordi kjøttet hang løst nedi posen? (Burde jeg hatt litt papir rundt eller noe?) Eller kan det være noe annet?

EB

Link to comment
Share on other sites

Viltposen henger du luftig rundt kjøttet, ligger kjøttet i bunn av posen eller i kontakt med posen- legger fluene eggene tvers gjennom posen- uansett kvalitet på posen. Gås kan/bør en mørne med fjæra på hengende etter hode med en viltpose i rundt. Har du flådd fuglen, skjær ut bryststykkene og lår, og la det deretter mørne i kjøleskapet. Fluefritt og full kontroll på det meste.

Edited by asterix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...