Jump to content

Pard 007 nattsikte


Stihl Crazy

Recommended Posts

Jeg har brukt det uten parallaksejustering. Det blir mye bedre med parallaksejustering (potensielt virkelig uklart om du ikke skrur på øyeinnstillingen) så jeg hadde nok gått for justerbar.. 
 

Hvilke billige kikkersikter med forstørrelse i hvert fall i området 2-8x og med parallaksejustering finnes? Det er jo oftest de med mye forstørrelse som har justerbar, fant aldri det jeg var ute etter den gangen. 3-12x kan kanskje brukes. 

Link to comment
Share on other sites

Trur du dette kan brukast? https://bmwear.no/produkt/optikk/kikkertsikte/hawke/hawke-vantage-3-9x40-ao-3030

 

Ellers har eg eit zeiss classic 2,5-10x50, mulig det kan brukast på laveste forstøring?

 

Eg har to forskjellige gevær, det eine manglar kikkertsikte så da må enten bli det med zeiss classic ellers må eg kjøpa eit nytt til det andre og da er det vel lurt med eit med paralakse.

 

korleis opplever du det ellers da?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sitka said:

korleis opplever du det ellers da?

Det funker om man tar seg tid til å sette seg inn i innstillinger og fokus etc som nevnt. Greit å ha en kikkert som er dedikert til dette så man slipper å ha det adapteret på kikkerten på dagtid. Øyeavstand blir litt for liten for min smak, gir rar hodestilling, kan man montere kikkertsiktet litt ekstra frem så er det en fordel.

 

Andre får svare på om Hawken til 1000 kr kan brukes, jeg har hørt at folk får bra resultater med billig kikkert. Hadde den hatt 3-12x hadde det vel vært topp, spørs jo hva man skal bruke det til. 

Link to comment
Share on other sites

Ok trur eg prøver fyrst med zeiss classic 2,5-10, stilt på lavaste forstørelse. Kikkerter med paralaksejustering har vel ofta litt stor største forstøring og dei nokenlunde billige har vel ikkje meir enn 3 eller 4 gonger zoom, så er vel få som har 1,5 som minste.

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke dette til degeksjon/spotter og dermed ha det på hele tiden ville jeg hatt med ekstra batteri, det er et slikt standard litiumbatteri som en får billig.

 

Men du kommer til å bli sliten i øyet og burde finne deg en veldig komfortabel stilling for ikke å bli sliten i rygg og nakke også, det er vel anbefalt å ha en håndkikkert for kontinuerlig bruk og ta siktet ut av standby når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...