Jump to content

Ullgenser V-hals til jakt/fritid


magnum_mauser

Recommended Posts

Eg ser etter ein ullgenser med V-hals i fargen grønn eller oliven til jakt. På nett finner eg masse gensere fra f.ex Gant, som kan duge, men den type genser tåler svært lite før dei blir ødlagte. 

 

Eg har sålangt berre funne ein som er meint til jakt/friluftsliv, hjå wildforss, men prisen var litt stiv. Andre som har tips til kor eg kan finne ein genser etter mine preferanser? 

Link to comment
Share on other sites

De omreisende "militært overskuddsmateriell"-utsalga har nesten utelukkende kina varer nå om dagen, da Forsvaret ikke lenger selger ut overskuddsmateriell.
Så at de kaller seg militære overskudds utsalg er ekstremt misvisende. 
Forsvarets gamle feltgenser (koma genseren) finner du av og til på finn.
Men vil på det varmeste anbefale deg den nye feltgenseren til forsvaret som er en 600g genser med glidelås fra Svenske Woolpower, det er den beste genseren jeg har i dag. Den er ikke gratis men den er vell hvert pengene, mener jeg.

https://prisguiden.no/produkt/woolpower-full-zip-jacket-600-unisex-284264

 

Edited by NM149
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hva med denne: https://www.fmu.no/shop/product/ullgenser-fra-haeren?tm=nettbutikken-wwwfmuno/forsvarets---bekledning---feltutstyr/forsvarets-bekledning

Har en selv (kjøpt for ca. 30 år siden) og som jeg mener er den samme modellen. Tykk, varm og solid. Muligens den samme gamle det refereres til i posten ovenfor.

 

Edit: genseren var i mange år favorittplagget mitt på skytebanen den gang jeg skjøt med en lett udempet .30-06-rifle uten støtdempende kolbekappe...😊

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...