ctm-4 Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Noen som kjenner fyren/firmaet? Jeg har bestillt rekylklakk til min t3x og den er betalt. Får ikke tak i firmaet og svarer verken mail eller telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Kjent sak, masse klaging på facebook også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted September 18, 2020 Author Share Posted September 18, 2020 Kan jo ikke få holde på sånn i evigheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Dessverre lite en kan gjøre uten at de er dømt for bedrageri.. Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 De har holdt på sånn siden de startet opp igjen etter konkurs i August i fjor, men ja, merkelig hvor lenge det går an å holde det gående på den måten, såvidt jeg kan se av alle klager på nettet så må de ha fått inn flere hundre tusen i betaling uten å sende varer, det er flere enkeltpersoner som har handlet for 30-40k uten å få noe som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted September 18, 2020 Author Share Posted September 18, 2020 Heldigvis kun 250kr her bare , men sånn opplegg irriterer meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skrueråmuttere Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Gå på kredittkortselskapet og bestrid handelen? Har du betalt med debetkort (ikke gjør det på nettet) så gå på banken, noen av dem gir samme sikkerhet som for kredittkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Hold dere langt unna det firmaet. Jeg venter også på å få penger tilbake for en handel i febr/mars som butikken annullerte. Har forsøkt å få kontakt men ingen som svarer Anser pengene som tapt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemk Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Slenger meg på her da jeg var så fantastisk heldig med timingen at jeg bestilte med forhåndsbetaling bare noen timer før jeg kom over er titalls innlegg om vertebrae på en Facebook gruppe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Dette bør vel egentlig politianmeldes, de har jo tatt imot penger fra folk i over ett år uten å sende varer virker det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Her er litt navn i sfæren rundt firmaet, utrolig hva litt telefonbruk kan få fart på når ryggradsløse må strammes opp.. https://www.proff.no/rolle/kåre-sundland/garnes/280859/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Helt umulig å få ko takt på vettig vis. Heldigvis hoppet jeg av en stor bestilling siden de ikke svarte. Firmaet bør legges ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 De var kjappe, og reale noen år tilbake da jeg handlet der. 3-4 ordrer som jeg erindrer. Noen må virkelig gått i kjelleren etter det 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Enig med deg @Ruger #1. Handlet noen gangen med de vinteren 18/19, før de gikk konkurs. De ordnet også opp i en reklamasjon på GRS Bifrost for meg, på en rask og god måte. Så da fungerte kundeservice også helt topp for min del. Men nå er det bare sorgen. Håper de avvikler snart, slik at ikke de får svindlet flere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking27 Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Er det noen som har anmeldt forholdet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctm-4 Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 For min del er det bare en noen få kroner men ser på siden at det er til stadig folk som blir svindlet.. må gå an å få stoppet den fyren der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Nettsiden har vært nede noen dager nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fun Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 De har lurt meg også. Ser de har fjernet "anmeldelser" på Facebook, slik at andre ikke kan bli advart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaconErGodtNamNamNAm Posted December 5, 2020 Share Posted December 5, 2020 Bestilte for 600 kroner der for 3 måneder siden. På postoppkrav etter å ha lest mye negativt om butikken. Heldigvis. Fordi jeg har ikke sett noe til varene ennå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 Bestillte for over 8000kr derifra, men han klarte ikke å sende meg en faktura og svarte ikke på mail, så det ble ikke noe av kjøpet. Helt utrolig at de ikke har gått under enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 1 hour ago, Austergården said: Helt utrolig at de ikke har gått under enda. All tilgengelig info tyder jo på at de har gått under... K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mailman Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 Snakket med han for noen måneder siden,men har ikke hatt noe suksess med å få tak i han de siste ukene. Har heldigvis ikke betalt for det jeg har bestilt,siden han ikke hadde det inne. Skyter i samme klubb som han,så tenkte å prøve å få tak i han der. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 5 hours ago, M67 said: All tilgengelig info tyder jo på at de har gått under... K Tok sin tid må man si, men du har nok rett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Når du tar imot penger fra kunder i ett år uten å levere ut varer så får du jo penger inn i kassa forsåvidt. Det merkelige er jo at det ikke har blitt stoppet før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Hvis det jeg har sjekket er korrekt, har både daglig leder og et styremedlem i bedriften sentrale tillitsverv i Bergen Leirdueklubb. Ikke bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Ser ut som styreleder har fratrådt så nå går mot tvangsoppløsning. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20210000051273&sokeverdi=923544828 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hognajegern Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 (edited) 13 hours ago, Oryxhunter said: Ser ut som styreleder har fratrådt så nå går mot tvangsoppløsning. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20210000051273&sokeverdi=923544828 Var nå endelig bra det! Irritert meg mye på detta. Ikke snakk om mer enn 1000kr, men lell. Var ikke klar over att problemet var så utbredt som det var før ett innlegg på facebook ble postet i november 2020 i gruppa "langholdsskyting". Er nok andre som sitter med større tap. Var noen som snakka om å samle saker isammen og skaffe advokat, men har ikke hørt mere om det Siden han drev å "solgte" produkter for et relativt stort firma jeg har litt tilknytning til måtte jeg forhøre meg litt. Å jo da, de drev ikke business lengre med den dåsemikkelen av ett hønsehue som drev/driver butikken nå (etter de gikk konkurs sist). En tidligere annsat der med ny nettbutikk hadde tatt over importen til Norge. Ble kontaktet av han hvor jeg fikk høre litt om hva som hadde foregått. Har ikke pratet mer med han siden, men var vist litt av ett spetakkel på den arbeidsplassen før han forlot det hele. Prata med han i november 2020, dagen før nettbutikken ble "borte" i noen dager. Men alt var der fortsatt når han var back in business få dager etterpå. Er jo derimot helt borte nå heldigvis Handlet der selv sist i 18/19 med god service osv. Men det tokk vist slutt etter at Kåre (dåsemikkelen) tokk styring på skuta selv. Håper bare det blir tur til Bergensområdet snart så jeg kan avlegge han et besøk og overekke faktura var ikke enkel å få fatt i hverken på privat telefon, epost eller via firma. Edited February 10, 2021 by Hognajegern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastersniper Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Hmm... konkursen i den "nettbutikken" der koster meg vel ca 5400,- i forhåndsbetalt Tier One Evolution to-fot med Blaser adapter. Mye annet jeg kunne brukt de pengene til... f.eks 1000 skudd (https://www.youtube.com/watch?v=VsgXbOvevEI&ab_channel=SomeGamer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Har du betalt med kredittkort kan du vel forsøke å få pengene tilbake ved å anmelde forholdet som svindel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skrueråmuttere Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 (edited) Enkelte banker har utvidet den muligheten også til vanlige bankkort (debetkort). Som tidligere nevnt. Edited February 26, 2021 by Skrueråmuttere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
8x57IRS Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Jeg har fått pengene tilbake ved konkurs tidligere når jeg har handlet med VISA/kredittkort. Man må ha ett krav i boet (dokumentasjon) og jeg bare videresendte dette til banken. De dekker tapet (finansavtaleloven). Papirene/kravet fikk jeg tilsendt fra bobestyrer uten faktisk å selv ha bedt om det. Nå er det riktignok ikke sikkert at alle konkurser er like ryddige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastersniper Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Noen som vet hvem som er bobestyrer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Bobestyrer Adv. Odd Ihle, Postboks 2026 Nordnes, 5817 https://forvalt.no/Konkurs/Firmadetaljer/911714183/597974 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 @Sakoen75 firmaet og bobestyreren du refererer til er vel forrige gang de gikk konkurs. Vertebrae AS *Org nr 923 544 828* fikk varsel om tvangsoppløsning den 08.02.2021. Med frist på 4 uker (08.03.2021) på å rette forholdet. Det er vel først etter denne datoen det kan opprettes kokursbo. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Se der ja, "samme" firma to konkurser. Så TS sitt kjøp ble gjennomført den 15.09.2020 og regnet med at det var 11.11.2020 konkursen. Men tydeligvis mer under teppet. Får håpe det løser seg for de som har mistet penger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Det ser ikke ut som de har tenkt å la skuta synke riktig enda. Nå har de jammen fått ny styreleder på plass i bedriften.... https://www.proff.no/nyheter/vertebrae-as/indre-arna/butikkhandel/IF9URR010MC/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 1 minute ago, Oryxhunter said: Det ser ikke ut som de har tenkt å la skuta synke riktig enda. Nå er det vel mer snakk om å dra skuta langs bunnen... K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 @M67 Ser ut som de har planer om å gjennopplive nettbutikken også.... Er nok noe stort på gang nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red FR Posted February 7 Share Posted February 7 Ser nettstedet deres er oppe, og oppdatert copyright til 2023, og de har et unikt utvalg jeg er interessert i. Noen som har handlet hos dem den siste tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted February 7 Share Posted February 7 Klarer ikke finne noe firmanavn, orgnummer, kontaktinfo e.l. på nettsiden, så hadde vært skeptisk inntil jeg visste hvem som faktisk står bak nettbutikken i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beaker Posted February 7 Share Posted February 7 Med mindre dei har flytta til Volda, finn eg heller ikkje noko selskapsnavn som lignar på proff.no. (Utanom konkursboet.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted February 7 Share Posted February 7 Kjøpknappene i nettbutikken funker ikke, så det der er nok kaputt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts