Jump to content

Kjøpe AR deler?


ranger-green

Recommended Posts

Hei. Jeg har skutt dynamisk i endel år nå, men pga studentøkonomi har jeg ikke tatt steget inn i dynamisk rifle. Siden studietiden er tilbakelagt så regner jeg med å kunne søke om å kjøp av rifle til dynamisk neste år (om ikke Covid setter en stopper for poengsankingen til evig tid). Tenkte i den forbindelse at jeg skulle "bygge" min egen fra forskjellige komponenter som jeg har øye på.
 
Ser det er endel forskjell på hva som faktisk er tilgjengelig til enhver tid (akkurat nå virker det for eksempel umulig å få tak i en AR upper), så for min del virker det fornuftig å begynne å kjøpe inn de delene jeg kan som faktisk er på lager nå, slik at jeg ikke evt må trenge å vente i evigheter på deler når jeg først har godkjent søknad.
 
Så det jeg lurer på er hvilke deler kan jeg faktisk kjøpe nå? og vil det bli noe forandring på hva jeg kan kjøpe uten søknad/vpn. kort etter 1. oktober?
 
Vet jeg ikke kan kjøpe magasiner, men det er jo uansett noe som kommer til å være tilgjengelig siden, så det er ikke så viktig.
 
Men stemmer det at jeg kan kjøpe alle delene bortsett fra selve loweren og løpet?
 
Dvs, avtrekk, upper, sluttstykke, gass-system, buffertube?
 
Takk så mye.
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Ei tohi varjata said:

Som et tips.

 

Ole

 

 

Oj, takk. Er det muligens derfor det er så mye deler som er utsolgt? Men hvilke deler gjelder dette da? klarer ikke å finne det noe sted (mulige det er mine research ferdigheter det skranter på her).
 

edit: ser nå at upperen på en AR vil bli definert som registreringsplinktig, samt sluttstykket om jeg leser rett.

Edited by ranger-green
Link to comment
Share on other sites

upper og sluttstykke (bcg) får du ikke bestilt fra brownells uten søknad nå. kan hende du finner noe til langt over markedspris på finn. men det du kan kjøpe deg nå og ha klart er alt utenom løp, upper, lower, bcg(sluttstykke)

jeg bygget min som student selv. føler det var verdt det. kan anbefalle hipperfire avtrekk og brownells sin handguard. den som heter match eller noe. aldri vert borti noe som funker så bra og er så lett og montere til den prisen.

jeg kjører rifle lenght gas system samt rifle buffer tube + buffer. fordelen er at det er lettere å montere en justerbar stokk å jeg liker personlig fast stokk bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...