Jump to content

Innomount vs gun star til Blaser?


magnum_mauser

Recommended Posts

Blasermontasjer (orginale) er rett og slett so dyrt at eg blir smått provosert🤢 at vi som liker Blaser er smått naive og betaler det kvite i auget for å få det vi er so fornøgd med, har eg innsett for lenge sia.

 

Men når ein orginal montasje snart koster det samme som ein hakemontasje - då er mi grense nådd. Eg har ein gun star montasje, som eg ikkje har noko grunn til å misslike - utover det at treffpunktet endra seg 10 cm etter eg stilte på inngrepet på montasjen. Det skjedde ikkje då eg hadde original montasje, og det var min referanse.

 

Men når eg snakka med ein i bransjen, fekk eg beskjed om at eg kunne forvente treffpunktforandring når eg stramma montasjen, uansett. Men eg skulle være klar over at innomount sine blasermontasjer var av betydelig bedre kvalitet enn gun star sine - og heilt på høgde med Blaser sin montasje. No kostar både innomount og gun star ca 3500,- og orginale det doble - eg snakkar for ordens skyld om hurtigmontasjane. Er det nokon som har praktisk erfaring med både gun star og innomount sine, som kan seie noko om kvaliteten på dei?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen Gun Star montasje, men har 2 stk org. Blaser montasjer (både den gamle R93 og ny  R8 montasje) og en Innomount med 20MOA tilt. 

 

Akkurat det at den forandrer treffpunkt ved å endre inngrep vil jeg sagt var helt å forvente også på en org. blaser montasje. Dette er vel egentlig ikke noe problem? Jeg pleier å stramme montasjen en gang og deretter holder den seg stram og fin. 

 

Har ikke annen erfaring med gun star annet enn at jeg har har kikket på den og den er mistenkelig lik Blaser sin. Jeg er likevel naturlig skeptisk til noe som kommer fra Bulgaria, selv om både Jakt og Friluft og de jeg kjenner som har denne mener den er "like god".  Som du selv sier så virker det som de funker?

 

Blaser sin egen montasje er heller ikke feilfri og jeg har på en av mine montasjer knekt begge "ørene" (noe som førte til 80 cm treffpunktforandring og førte til bomskudd). 

 

Innomount montasjen jeg har er jeg veldig fornøyd med. Synes egentlig løsningen på låsinga mot løpet er bedre enn Blaser  og har ikke registret noen treffpunktforandring. Kvaliteten virker kjempebra. Pluss også for at du kan få med 20MOA tilt på basen. Skal det være noe negativt så bygger den litt høyere enn Blaser på samme ringhøyden. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...