Jump to content

Cimarron/Pietta peacemaker replicas (hvor?)


RoyBread

Recommended Posts

Hvor kan en få kjøpt disse? Finner dem kun i nettbutikker i USA, men det virker litt teit at noe som produseres i Italia må sendes til USA før det sendes til Norge.

Piettas nettside linker til distributors i Europa, men ingen av sidene virker som de har dem, og den Norske (børselars) er nede.

Link to comment
Share on other sites

Uberti USA og Uberti Europa har forskjellige serier ja. Men sjøl mener jeg nå at en 1873 Peacemaker skal være i 45Colt, lades med "Det sorte gullet" og at kulene må støpes hjemme og smøres med hjemmelaget kulefett, men det er meg, hehe. Godt vi har forskjellig smak, ellers så hadde det blitt kjedelig. Lykke til med søket, jeg tror nok Gro kan skaffe deg det du er ute etter. 🙂

 

Jeg var med Børselars gjengen på fabrikkbesøk til bla Uberti i 2013, folkene som jobbet på fabrikken og produksjonen der overrasket meg positivt.

Link to comment
Share on other sites

Var selv ute etter en ordentlig 45Colt helt til jeg så prisen på kulene. Men slik som pris varierer fra butikk til butikk vet jeg enda ikke om .357 er rett valg. Kansje finner jeg en rimelig 45LC selger og angrer meg😶 Hvor kjøper dere ammo og hva betaler dere? De av dere som ikke lader selv, mener jeg.

Edited by RoyBread
Link to comment
Share on other sites

Det hender at Landrø på Lillestrøm har hyggelige priser på kasser av litt odde kalibre. 45ACP feks har jeg fått billigere der enn andre plasser. Alle skal jo være billigst på 9mm, så der er det mere prispress. Ville ha spurt Landrø først på kassepris på 45Colt.

Men dette kaliberet lader jeg selv med svartkrutt så har ikke sjekket priser selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...