Biltema Posted September 14, 2020 Share Posted September 14, 2020 Kjære godtfolk. Har ei Beretta 690 Sporting og som de fleste andre så har jeg ikke lyst på mer riper og brusmerker enn jeg må . For å være erlig savner jeg litt den gamle Singeløpa Berettan som det ikke var så nøye om den ble våt, ripete, osv .... Så her kommer dommen, hva tenker dere om å kjøpe Mossberg Maveric 88 12/76 ? Målet med hagla er at jeg ska kunne ta noen leirduer "for trening før evt jakt" men hovedsakelig at jeg skal kunne bruke den på jakt/ i vær der jeg helst vil ha 690 inne i fine omgivelser . Sånn jeg ser hadde dette vært en super løsning, ei magasinhagle som man kan leke seg med på banen og ha 1+1 til jakt, når været og omgivelsene ikke er gunstige.. Og har jeg forstått det riktig er 500 og 88 akkurat samme hagla bare med annen sikring, så evt deler osv er meget enkelt å komme over "om det skulle behøves". Nevnte dette for gutta på banen, og fikk intrykket av at skum an ha noe anna en o/u så var det halvauto og da benelli m2 som gjaldt. Men når man ser jerry Miculek fyre av 5 skudd på under 2 sekk så er nå dette fort nok for min del som i verste fall må av med 2 ... Så til dere som har bruk pump / bruker dette på jakt, er det noe å anbefale eller kommer jeg bare til å la den stå i skapet.? Og til dere som har mav 88 hva synes dere om hagla. - skjønner at det sikkert er fordel å ha semi auto pga rekyl, men ei moseberg 88 er vel mer politi enn en m2? Og prisen er jo også to helt forskjellige ting.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts