Jump to content

Spørsmål om revejakt


PolarbearChimney

Recommended Posts

Hei,

 

Først av alt, hvordan bør jeg gå frem dersom jeg ønsker å jakte på rev på et av de lokale jordene her jeg bor? Vært år har vi masse rev innom boligområdene, så jeg vet det er en del i området.

Jeg kjenner ingen av bøndene her fra før av. Ringer man liksom på døra en tilfeldig tid og sier Hei, kan jeg jakte rev på jordene dine? 

 

Og er det noe i veien for å sette meg ned på et tilfeldig jorde å lokke på reven? Uten våpen eller intensjon om å gjøre noe, kun lokke for å se responsen og eventuelt få sett reven på nært hold.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bønder er like forskjellige som folk ellers i samfunnet, så man bør ta høyde for å kunne møte jaktmotstandere der også. Derfor er det viktig å vise gode holdninger til det å drive jakt og prøve å fremstå litt ydmyk og ikke som Rambo og verdensmester i alt.

Du vil nok sikkert finne grunneiere som ønsker deg velkommen helt uten å vente noe i gjengjeld. Hvis man gir et godt inntrykk og viser at man kan utøve jakt uten å skremme hele bygda er det i seg selv en god søknad for å kanskje slippe til på andre vilttyper, feks gås etc.

 

Jeg har også opplevd å få lov til å jakte alt småvilt utenom rev😮, men det er viktig å huske på at det er grunneierens rett til å råde over egen jaktrett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...