Jump to content

Hvordan går man frem for å opprette/endre en klubb?


Biltema

Recommended Posts

Mulig dette blir ett skudd i det blinde, men har man ikke svaret så får man spørre.

Jeg bor relativt landlig til og dette har jo sine fordeler og ulemper, ulempen jeg i dag sår ovenfor er mangel på tilbud. Som de fleste andre plassene i landet har kommunen noen skytebaner til hagle, og rifle. For ett par år siden finn den ene banene enorm støtte av kommunen og bygde ett helt nytt anlegg kjempebra!, og det har også gjort til at noen av de andre banene står "urørt".  Etter at jeg og flere av mine bekjente har gjort oss ferdig med militærtjenesten så har vi da fått interessen for skyting som man bedriver i dynamisk sportskyting. For å kunne drive med denne typen skyting og benytte seg av denne typen våpen så må man ha en klubb som man kan låne våpen fra osv. 

Så her står vi, en gjeng på 8 stykker ca som kunne ønske seg dette tilbudet hit, er dette  mulig? 

Per dags dato så har vi en skytebane som vi i bunn å grunn kan gjøre om på akkurat sånn vi vil "blir ikke brukt", og en av oss 8 sitter i styret for banen, så mulighet for å endre banen sin klubbtilhørighet skulle gå fint "på denne siden av bekken". Vi skyter alle aktivt med pistol, men på grunn av ønske om å også kunne bruke rifle så har vi fått denne ideen. Blir fort tungvindt skulle kjøre 3-4 timer hver vei for å reise på skyting :) 

Håper jeg jeg ikke stiller ett alt for dumt spørsmål og at noen kloke hoder kunne geleidet meg litt. 

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Grattis med bane. Det er mange i landet som sliter med det.

 

Det er vel i grove trekk tre alternativer her. 

 

1. Bli endel av en eksisterende DSSN klubb "i nærheten", som da får baneanlegg flere enn et sted. 

2. Lag en DSSN gruppe under den klubben dere tilhører i dag. Igjen med baneanlegg flere enn et sted. 

3. Etabler en ny DSSN klubb.

 

Uansett er det nødvendig å få alle som starter opp godkjent som DSSN skyttere og en eller to av dere som godkjent RO. 

 

Jeg er muligens kjip, men dersom jeg satt i DSSN styret og et lett infanterilag ville begynne med HA rifle ville jeg i disse dager vært sikker på at jeg ble godt kjent med karene og motivene. Jeg sier ikke at det er noe galt i det dere ønsker og planlegger, bare forvent å måtte vise at dere er villige til å investere tid med DSSN. Det virker jo som om dere har fartstid i NSF systemet og har sittet i styrer, så er det veldig bra. 

 

Tvi tvi. 

Link to comment
Share on other sites

On 9/11/2020 at 1:59 PM, tiders said:

Hei,

 

Grattis med bane. Det er mange i landet som sliter med det.

 

Det er vel i grove trekk tre alternativer her. 

 

1. Bli endel av en eksisterende DSSN klubb "i nærheten", som da får baneanlegg flere enn et sted. 

2. Lag en DSSN gruppe under den klubben dere tilhører i dag. Igjen med baneanlegg flere enn et sted. 

3. Etabler en ny DSSN klubb.

 

Uansett er det nødvendig å få alle som starter opp godkjent som DSSN skyttere og en eller to av dere som godkjent RO. 

 

Jeg er muligens kjip, men dersom jeg satt i DSSN styret og et lett infanterilag ville begynne med HA rifle ville jeg i disse dager vært sikker på at jeg ble godt kjent med karene og motivene. Jeg sier ikke at det er noe galt i det dere ønsker og planlegger, bare forvent å måtte vise at dere er villige til å investere tid med DSSN. Det virker jo som om dere har fartstid i NSF systemet og har sittet i styrer, så er det veldig bra. 

 

Tvi tvi. 

Takker for innspill.

Var interessert i å høre om ideen vår var mulig eller om det kun var fiksjon. Vi skal prøve forslag 1 og håper at en klubb har ønske om å bli større :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...