Jump to content

advarsel, Våpen indratt pga finn anonnse 30sk magasiner


Vestmag

Recommended Posts

Politi og politijurist hat ikke gjort jobben sin . 

De har ikke sjekket bakgrunn til TS , de har ikke sjekket om det dreier seg om lovlig ervervelse , de har beslaget våpen som har ikke med denne magasiner å gjøre og har brukt loven etter sin egne private forestillinger . 

Med andre ord etterforskning og research fra  skrivebord ble ikke gjort . I tillegg kommer mangel av fagkunnskap . 

Jeg anbefaler akkurat som andre å anmelde forhold til spesialenheten og i tilfelle anker hvis det gis ikke noen resultater . Sivilrettslig er denne saken enklere pga. beviskrav. I klartekst betyr det å rette en erstatningssak mot politi . 

Det er full mulig at det kommer fram hvem har tystet eller hvordan politi har kommet til sine konklusjoner .

Ifølge politireformen er ja nå alt loggført .

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ts har jo vært ganske taust i det siste......

Men uansett , jeg vet protest har ingen kultur i Norge , må man protestere og i tilfelle gjøre sånne saker offentlig for å sette en stopp mot dem som gå over tampen . 

Hvis ikke gjør man seg skyldig i snikinnføring av ulovligheter .

Link to comment
Share on other sites

Det ble så stille i tråden her. 
Hvor ble det av de to staute uniformerte?

 

Så var det jo litt tema om tillit, her tidligere. Jeg antar at de to staute samfunnsbeskytterene er ivrige lesere av Politiforum. Men de hoppet kanskje over denne artikkelen her:

https://www.politiforum.no/innbyggerundersokelse/fokuserer-vi-pa-riktig-tillit/209857?fbclid=IwAR0xOIV2APhJmHiyOUfytpwNKinpr1-xe8MFIZ6PzFzoF0gITnoqYJodwcg

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, 20mm cannon said:

Det ble så stille i tråden her. 
Hvor ble det av de to staute uniformerte?

 

Tja, du holder jo fint liv i denne tråden alene du, med endeløse innlegg, siteringer, tolking av lover og forskrifter, kreativ sladding etter eget forgodtbefinnende og syrlige og nærmest nedlatende bemerkninger (ref. "staute")ang yrkesvalg, samt det faktum at ikke trådstarter har vært innom siden september.

Forhåpentligvis har trådstarter fått hjelp av en advokat til å ordne opp med eller uten hjelp av trådens mange juridiske betraktninger.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, 20mm cannon said:

Det ble så stille i tråden her. 
Hvor ble det av de to staute uniformerte?

 

Hvorfor drive å mase etter svar fra disse 2, trodde du ønsket å hjelpe TS med noen konstruktive innspill, eksempelvis med en anmeldelse som du tydeligvis ivrer etter. Hva med å hjelpe han med dette, siden du tydeligvis har lest deg opp på lovverket ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kom litt "sideveis" inn i denne tråden, og har nettopp skummet gjennom. Meget interessante betraktninger fra ulike perspektiv, og ganske opplysende knyttet til hva man i verste fall kan oppleve som våpeneier etter mottak av melding om kontroll av våpenoppbevaring. Kan jo bli paranoid av mindre. Men det å være paranoid er jo som kjent ingen garanti for at det ikke er noen som er etter deg.

Uansett er det en del læringspunkter. Jeg noterte meg litt underveis i gjennomlesingen: 

1. Ikke kjør BMW med sota ruter (uansett ikke aktuelt)

 

2. Ikke kjør bil med en plombert AK 47 i baksetet (hmm...det er lite aktuelt)

 

3. Ikke søk etter våpendeler på FINN. (auda......det utløser pkt 4.)

 

4. Ha en beredskapsplan for handling ved mottak av melding om hjemmekontroll av våpen/våpenskap; tid til disp etter mottak av melding; 48 timer (hvis du er heldig!):

a) kontakt advokat for å ivareta dine rettigheter under kontrollen (vær mentalt forberedt på slite med å finne en hvis meldingen mottas etter lunsj på en fredag..., eventuelt iverksett plan B; tilkalling av venner og bekjente for utplassering i alle rom som vitner).

b) begynn søk etter ny bolig i annet politidistrikt, spesielt hvis ditt nåværende bosted er et tettsted i M&R.

c) sende ut nabovarsel om nærstående forvaltningsmessig kontroll av lovlig oppbevaring av våpen. Opplyse at kontrollen kan komme til å se ut som væpnet og uniformert innsats mot mistenkt terror-, narko-, eller annen alvorlig kriminell aktivitet. Utilslørt utbæring av flere våpen kan forekomme.

d) anskaffe en behagelig krakk i kjelleren. Tren på å finne en behagelig sittestilling.

e) bestille legetime for behandling av angst/paranoia. 

f) ta av alt av optikk og annet tilbehør fra alle våpen, lagres adskilt fra våpen.

g)finn fram alle våpenkort, gjøre klart alt som finnes av våpenkofferter og futteral. Om nødvendig skaffe futteral til samtlige våpen.

h) ta oppdatert video-/billedbevis av samtlige våpen, for eventuell forsikringsoppfølging etter skade. 

i) anskaffe og sette opp kamera, i hele huset.

j) ved tvil om ammo-mengde er under maksgrensa - ta en tur på skytebanen - gjennomfør en heftig og lystbetont mengdetrening.

k) Se alle Bad Boys-filmene, og lær utenat hvordan opptre etterkommende overfor ALLE politiets instrukser. Øv på dette med kona i rollen som politi (kan gjøres lystbetont!)

l) Les deg opp på politiloven, straffeprosessloven, straffeloven, våpenloven med rundskriv, jaktloven, forvaltningsloven, personopplysningsloven/GDPR, den Europeiske menneskerettighetskonvensjonen, osv. 

m) sov fullt påkledd.

 

5. Vurdere iverksettelse av forebyggende tiltak:

a) Ikke søk etter våpen eller våpendeler eller tilbehør på FINN. Aldri, aldri, aldri post noe om våpen/våpendeler/våpentilbehør e.l. på "Ønskes kjøpt".

b) Selg alle våpen. Inklusive bajonetter og sabler.

c) Selg alt som er farlig, som magasiner, tomhylser, lyddempere, magasinvesker, patronbånd, kryssremmer, kamuflasjenett, defekte våpendeler, ekstra skjefter, militaria, osv.

d) Kvitte seg/grave ned alt som kan være i grenseland mot ulovlig, som magasiner med plass til mange patroner......

 

Eller 6., gjør som Per Fugelli anbefalte; gi mer ros og gi mer faen. 

 

Dette er min foreløpige og personlige oppsummering. Den må ikke tas til inntekt som et seriøst bidrag i tråden eller til noen av innleggene, mer som et..........endelig helg!

Forbedringsforslag mottas med ta.., nei, de mottas.

 

Edited by Mastersniper
  • Like 4
  • Haha 9
Link to comment
Share on other sites

Tydelig at enkelte sliter mer en andre. Har nå hatt hjemmebesøk med kontroll av oppbevaring av våpen. Dette utløste ingen som helst tiltak verken i forkant eller etterkant for min del. Og selv om jeg har 14 registrerte våpen kona 3 og guttungen 4 så var kontrollen unnagjort på kun kort tid.

Synes det blir i overkant med sytkuker her. 

Men klart har en en innstilling at uansett hva politiet gjør så er det galt så er vel det og flytte til et annet land en god løsning.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

7 minutes ago, M67 said:

Hvordan klarte du å pådra deg det?

Nei det trengte jeg ikke å gjøre noe for å få til. Alle som hadde våpen i et gitt område fikk vist det tror det er noe som de fra tid til annen gjør rutinemessig og det er jo bra. Var flere av de jeg skyter med som fikk besøk i samme tidsrom.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg viser denne og mange andre lignende tråder følgende:

- man må være 2 for å få i gang en krangel.

-en sak har flere sider.

- er alle relevante og objektive fakta kommet på bordet ?

-og oftest er det bare TS som presenterer sitt syn på saken, den andre omtalte parten er taus..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2021 at 2:35 PM, M67 said:

Sveits har da ca samme regime som oss når det kommer til våpen. Og det er forskjell på hva ekte sveitsere kan, og hva skumle utlendinger kan...

 

 

K

I Sveits kan man eie stort sett hva man vil av våpen uten å måtte begrunne det. Eneste unntak er maskingevær, som krever medlemskap i samlerforening.

 

De har våpenrett i grunnloven sin, og inntil ganske nylig hadde de ikke registreringsplikt.

 

Så det er ganske forskjell.

 

Utlendinger skal være greit, så lenge de ikke kommer fra en liste skumle land (typ Kosovo, Serbia, osv.)

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, m00se said:

I Sveits kan man eie stort sett hva man vil av våpen uten å måtte begrunne det. Eneste unntak er maskingevær, som krever medlemskap i samlerforening

De har våpenrett i grunnloven sin, og inntil ganske nylig hadde de ikke registreringsplikt.

Såvidt jeg har forstått så har de innført aktivitetskrav for halvautomatiske våpen, du må faktisk ha aktivitet også etter at har ervervet våpenet. Det er ikke likens som her, men prinsippene begynner å bli nokså like.

 

K

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, M67 said:

Såvidt jeg har forstått så har de innført aktivitetskrav for halvautomatiske våpen, du må faktisk ha aktivitet også etter at har ervervet våpenet. Det er ikke likens som her, men prinsippene begynner å bli nokså like.

 

K

Det er bare hvis du vil handle nye "store skumle magasiner", pga EUs våpendirektiv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 2/7/2021 at 3:25 PM, higraver said:

Politi og politijurist hat ikke gjort jobben sin . 

De har ikke sjekket bakgrunn til TS , de har ikke sjekket om det dreier seg om lovlig ervervelse , de har beslaget våpen som har ikke med denne magasiner å gjøre og har brukt loven etter sin egne private forestillinger . 

Med andre ord etterforskning og research fra  skrivebord ble ikke gjort . I tillegg kommer mangel av fagkunnskap . 

Jeg anbefaler akkurat som andre å anmelde forhold til spesialenheten og i tilfelle anker hvis det gis ikke noen resultater . Sivilrettslig er denne saken enklere pga. beviskrav. I klartekst betyr det å rette en erstatningssak mot politi . 

Det er full mulig at det kommer fram hvem har tystet eller hvordan politi har kommet til sine konklusjoner .

Ifølge politireformen er ja nå alt loggført .

hvordan gjør jeg dette da? advokaten min fikk jo erstatning til meg, som dekket mine ¨saks omkostninger¨

 

til resten som er i tvil. stil meg gjerne spørsmål så skal jeg svare etter beste evne.

 

beklager foresten at jeg ikke har vert aktiv i tråden på lenge. glemte passord, å registrerte kontoen med en midelertidig mail tjeneste, så var ikke mulig å få resatt.

 

ellers så har jeg nok en spennende tråd på gang som fort kan utvikle seg til noe lignende...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...