Jump to content

Pardini GT9 erstatningsvåpen forslag ønskes


wolfen

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Jeg har en Pardini gt9 som er utmerket, men den er akkurat for stor til at mine hender er "komfortable" rundt grepet, jeg må legge grepet perfekt hver gang for at det skal fungere godt.

Kan skyte meget bra også glipper taket ørlite og resterende skudd går åt H&#&?#%#..

Hva er våpen i samme klasse som har smalere grep ?

Link to comment
Share on other sites

Pardini GT9 kjører double stack, som kan bli for stort for enkelte. Et alternativ du kan vurdere da er single stack pistoler, f.eks 1911 av en god leverandør, eller f.eks Sig P210/Sig Sauer P226 (double stack) eller P220 (single stack). 

 

Kan det være et alternativ å se etter tynnere grepsplater f.eks? 

 

Om ikke, så er det beste du kan gjøre å møte opp på klubben og spørre pent om å få prøve noen skudd med forskjellige våpen av interesse, slik at du kan finne noe som passer deg. Det er ikke så enkelt for oss å fortelle deg hva som passer best i dine hender, men Sig Sauer har en del våpen som minst ligger i samme klasse som GT9, og kjøper du en skikkelig 1911 så vil den og kunne måle seg og vel så det. 

 

Edit: Typo

Edited by Alyssis
Link to comment
Share on other sites

Sig sauer X-six eller x-five p226 (Dobbel) og p220 (Singel) er flotte våpen. Disse er også litt store i grepet, men jeg opplever dem som mindre enn GT9. Det sistnevnte er klart mer firkantet i grepet. 
 

Har selv en X-six P226 Supermatch, og er storfornøyd! For min del ble treskjeftet på vanlige X-six litt for stort. Mens G10 grepet på supermatch, som er tynnere, passet. 

Link to comment
Share on other sites

"Kan det være et alternativ å se etter tynnere grepsplater f.eks? "

 

Sjekket dette opp med importør og de såkalte tynnere grepsplatene va såvidt 1 mm tynnere, han mente det ikke hadde noe for seg.   Da var det bedre å slipe ned de jeg hadde.

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, wolfen said:

Sjekket dette opp med importør og de såkalte tynnere grepsplatene va såvidt 1 mm tynnere, han mente det ikke hadde noe for seg.   Da var det bedre å slipe ned de jeg hadde.

Er planen å kvitte seg med GT9, eller skal du ha et reservevåpen til samme bruksområde? 

 

Som nevnt tidligere, så er Sig Sauer et veldig godt alternativ. Om p226 er for tykk, så kan du velge P220 eller Sig P210. Men da bør du være tidlig ute for å passe på at du får et våpen produsert i Tyskland, og ikke fra USA. Personlig begynner jeg med en 1911, selv om jeg ikke helt har landet hvilket merke det blir. Får jeg svar fra importør, så blir det Les Baer, men om ikke, så har Brownells nå begynt å selge Wilson Combat sine. I tillegg har Våpensøylen i Bergen inne en Ruger Koenig 1911 som er vel verdt å tafse på om du har muligheten. Kan nesten garantere at den vil sitte veldig godt i hendene til de fleste som føler double stack blir for stort. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, blir mest sannsynlig salg/innbytte av våpen etterhvert.

Pardini GT9, Pardini SP med HP kit og muligens S&W 586 revolver til fordel for Chiappa Rhino, men først skal den revolveren testes med ett annet grep enn original, den er veldig glatt og ved skyting av 357 ladninger så beveger våpenet seg sidelengs virker det som i min hand, skyting med kaliber 38 derimot er supert.. :)

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, nhd said:

Jeg har fjernet grepsplatene og erstattet disse med griptape.

Det va en god ide.. det må testes.  hvilken griptape brukte du og hvem selger ? 

Våpenet er meget bra, det er kun skytter så og si som er årsaken til at det ikke går hull i hull med den.. :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wolfen said:

Det va en god ide.. det må testes.  hvilken griptape brukte du og hvem selger ? 

Våpenet er meget bra, det er kun skytter så og si som er årsaken til at det ikke går hull i hull med den.. :)

Jeg vet ikke merket. Kjøpte det på en skateboardbutikk (de klistrer det på oversiden av brettet). Flaket var ca 50 x 15 cm. Kostet "ingenting".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, hipshot said:

Jojo, men 50K!?!? 😱😱😱 

 

 

CQB koster 38k, og skal holde 1" på 25 yards. Jeg har hatt en STI Sentry og Sti Sentinel tidligere, og betaler gjerne 10k ekstra for en Wilson Combat. Men som nevnt så holder jeg fortsatt en knapp på en Les Baer. Regner med prisen blir den samme, så jeg håper importør slår til etterhvert. 

Link to comment
Share on other sites

I helgen ble Sig x-six 226 testet under stevne, det er meget bra våpen men uheldigvis omtrent like bredt grep om ikke litt bredere.

Jeg hadde fått rødpunkt fremsikte til pardinien som tydligvis var feil høyde på, selv om jeg botnet baksiktet så måtte jeg holde siktet 10 - 15 cm over det jeg ville treffe.

I tillegg klarte jeg å legge det orginale på en "LUR" plass og der er den, ergo ingen pardini gt9 på stevnet.. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torf said:

Tenk på at SIG'ene er ute av produksjon med tanke på reservedeler. 

 

Skaff i hvertfall nok reservedeler og magasiner nå.

Kanskje å ta litt hardt i å si at de er ute av produksjon. De flytter all produksjon fra Tyskland til USA. Det vil fortsatt være mulig å skaffe både våpen, og deler. Men, har du muligheten - Kjøp heller et våpen fra Tyskland enn USA. Fra Tyskland vet vi at de leverer veldig god kvalitet, og det er mulig de kommer til å gjøre det fra USA og, men det vet man ikke. 

 

På slitedeler spiller det nok ikke like stor rolle, og jeg hadde ikke hatt noe problem med å bruke de fra USA. 

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Alyssis said:

Kanskje å ta litt hardt i å si at de er ute av produksjon. De flytter all produksjon fra Tyskland til USA. Det vil fortsatt være mulig å skaffe både våpen, og deler. Men, har du muligheten - Kjøp heller et våpen fra Tyskland enn USA. Fra Tyskland vet vi at de leverer veldig god kvalitet, og det er mulig de kommer til å gjøre det fra USA og, men det vet man ikke. 

 

På slitedeler spiller det nok ikke like stor rolle, og jeg hadde ikke hatt noe problem med å bruke de fra USA. 

 

Skal de starte med ekte X-serie produksjon i USA? Dette med å flytte produksjon fra Tyskland til USA har jo vært sagt tidligere, men i praksis har de vel i USA laget sine egne versjoner hvor de fleste har være en på alle måter kjipere variant enn originalen.

 

 

P220 X-Six er kjempevåpen, men ikke nødvendigvis mindre i omkrets på grepet enn P226 selv om det er smalere. Jeg har begge og trives med begge selv med medium fingerlengde. Føler nok at jeg har bede enhåndsgrep på P220 med de originale treplatene enn P226 med Houge G10 grep. P220 er også 100 gram lettere som er en fordel da P226 er i tyngste laget for enhåndsskyting for meg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/10/2020 at 9:57 AM, Groppe said:

Skal de starte med ekte X-serie produksjon i USA? Dette med å flytte produksjon fra Tyskland til USA har jo vært sagt tidligere, men i praksis har de vel i USA laget sine egne versjoner hvor de fleste har være en på alle måter kjipere variant enn originalen.

Jeg tror kanskje at jeg har tatt veldig feil, og at de ikke kommer til å videreføre x-serien i USA. I så tilfelle vil det ikke være mange muligheter igjen nå, om en ønsker en ny x-serie fra Sig Sauer, enten det er 220 eller 226! 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wolfen said:

Hva tenker folket om Sig 1911 utgave til felt øvelser ?

Jeg tror heller jeg ville valgt en BUL. https://www.2alfa.no/bul-1911-classic-trophy-ipsc-stainless.html f.eks. Her får du mye for pengene. Det er mulig du må ha den en tur innom for å fikse avtrekket, men det kan sikkert de gjøre på 2alfa og. 

 

Men ligger du i samme prisklasse som sig sauer supermatch, eller noe annet, så er du jo fort oppe i 35-40k. For den prisen vil du få en ganske mye bedre 1911 enn hva Sig kan tilby. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
On 9/15/2020 at 7:25 PM, Alyssis said:

Jeg tror heller jeg ville valgt en BUL. https://www.2alfa.no/bul-1911-classic-trophy-ipsc-stainless.html f.eks. Her får du mye for pengene. Det er mulig du må ha den en tur innom for å fikse avtrekket, men det kan sikkert de gjøre på 2alfa og. 

 

Men ligger du i samme prisklasse som sig sauer supermatch, eller noe annet, så er du jo fort oppe i 35-40k. For den prisen vil du få en ganske mye bedre 1911 enn hva Sig kan tilby. 

 

 

Det ser ut til å være doublestack og det vil jeg unngå.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, wolfen said:

Det ser ut til å være doublestack og det vil jeg unngå.

BUL har også 2011 (double stack), men det jeg linket er en ren single stack 1911, men de har gjort litt småting med den. Alternativet er jo en av de som er billigere, men der kreves det nok vesentlig mer arbeid.

Edited by Alyssis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...