Jump to content

Ferlach vierling av Gottfried Juch


Skaubjønn

Recommended Posts

Da prøver jeg uten.

Jeg valgte Kydex fordi jeg ikke vet noe om disse materialene. Men, jeg leste på linken til M67 lenger oppe at Kydex kan varmes og bøyes. Avslutningen på stokken mot kappen er bøyd, så da tenkte jeg at det er en god ide. 

Men altså, jeg forsøker uten. Denne fine vierlingen behøver ikke plastdetaljer.

 

Link to comment
Share on other sites

Enig. Jeg har hatt en drilling (Blaser D99) med to slaglåser. Gikk og lurte på hvorfor jeg bar på et løp ekstra... ikke for det, det skjer ikke alkkurat HVER jakttur at alle løpene fyres av i samme situasjon... 😏. Likevel kjennes det rett. 
 

jeg synes det er imponerende med fire låser på så smal plass. 

Link to comment
Share on other sites

Flaks at løp ikke veier noe da.

 

Når de insisterer på å ha oppspenner til alle slaglåsene, blir det for tungt å spenne tre låser. Drillinger med tre låser hvor begge haglelåsene spennes når man brekker, og oppspenner til riflelåsen, er vel det optimale.

 

Hvordan er det forresten å brekke vierlingen, med alle låsene nedspent, merker du at det er tyngre enn en vanlig dobbeltløpet hagle?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Stokken begynner å bli ferdig nå. Holder på å tilpasse en ny pistolgrepsplate, hvor det skal inn en sølvplate med monogram. Vil ha på ny kappe også. Så er den ferdig. 
Jeg synes det er merkelig kjedelig treverk på denne. Børsa må ha kostet en liten formue som ny, så hvorfor brukte de så kjedelig ved i stokken? Merkelig. 

8D9D6F08-593C-43EF-89DE-E75ECED45892.jpeg

48DDF4D9-DBD4-47D3-9F58-3FF0197794B9.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Siden dette er et jaktgevær, trenger du ikke en myk bakkappe. Jeg greier aldri å huske at jeg opplevde noe rekyl i en jaktsituasjon.. Det fineste er en tynn i bakelitt, eller aller helst bøffelhorn. Gjerne montert på en krum (konkav) avsluttning av kolben. Disse henger seg ikke opp i jakka.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/25/2021 at 5:52 PM, amatør said:

Siden dette er et jaktgevær, trenger du ikke en myk bakkappe. Jeg greier aldri å huske at jeg opplevde noe rekyl i en jaktsituasjon.. Det fineste er en tynn i bakelitt, eller aller helst bøffelhorn. Gjerne montert på en krum (konkav) avsluttning av kolben. Disse henger seg ikke opp i jakka.

Jeg er litt ambivalent ift bakkappe. Det er bakelittkappe på fra før. Jeg har pusset den til slik at den passer uten hvit effektplate. Rekylen er ikke noe problem på denne børsa. 
Tenker jeg beholder den sånn inntil videre i alle fall. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
30 minutes ago, amatør said:

Jeg turte ikke kommentere det tidligere, men begrenser det ikke markedet å måtte finne en kjøper med samme initsialer?

 

Var vel en reklame som gikk for mange år siden, som nevnte kulehode, og rettetast 😄

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ruger #1 said:

Måtte jo ende slik ;) Veien er målet.. 

Dukker vel snart opp noe nytt vi kan sikle på. 

 

Har til tider samme "lidelsen". Siden du er i faget, finnes det håp? 

Håper for guds skyld ikke det!!

 

jeg har stort sett gått med litt fortjeneste, og reinvestert. Dyrere og dyrere ting, på grunn av timene jeg legger i dette. Og jeg koser meg med det 😊

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/29/2020 at 12:04 PM, asterix said:

... Jeg var selv i tenkeboksen lenge, men etter å ha overbevist meg selv om at den var ør lite for tung- at jeg manglet bruksområde- og at jeg egentlig greier meg godt med min drilling og andre kombier- slettet jeg annonsen.😑 Godt å se at den havnet hos en riktig entusiast. Gratulerer så mye med et fantastisk kunstverket av et våpen.☺️ 

Du kom til omtrent samme konklusjon som meg selv ser jeg, men du har jo hatt mye morro med den det siste året da. Lykke til med salget ☺️

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, asterix said:

Du kom til omtrent samme konklusjon som meg selv ser jeg, men du har jo hatt mye morro med den det siste året da. Lykke til med salget ☺️

Kjempegøy!! Den som kjøper nå, hvis den blir solgt, vet at den er fri for rust og slitasje. Jeg har fått en drilling fra Tyskland en gang med knekt stokk… man vet aldri. Men denne er gjennomgått grundig, og er presis og i topp stand. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...