Jump to content

Valg av "billighagle" til linksskytter


Heihå

Recommended Posts

Er på utkikk etter en billig o/u brukshagle.  Er linksskytter, og ønsker helst å ha en hagle uten cast on/off siden jeg får til gode treff med pump/halvauto som har rett kolbe. Har funnet meg noen kandidater, og lurer på om det er noen her som er rett i kolben. 

Lanber gyttorp 

Altay black synth 

Silma storefjell 

Churchill synt

 

Håper noen kommer med erfaringer :) 

Heihå

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Slenger meg på denne tråden. Som godt voksen nybegynner, er jeg på utkikk etter en rimelig og brukbar 12 cal o/u for først og fremst trening på lerduer. Føler jeg har for liten erfaring for å jakte humant med hagle enda. Har ikke skutt mer enn noen få skudd på jegerprøvekurset, samt 25 skudd med lånt hagle på bane. Skyter i tillegg fra venstre skulder og er rundt 1.85 høy.  Håper å lande noe til rundt 5000 til jeg ser om hagle fenger. Føler meg så langt mye mer komfortabel med rifle. Men hagle er jo et anvendelig våpen. Hadde vært gøy å forsøkt blant annet fuglejakt når/om ferdighetene blir bedre. Råd og forslag tas i mot med takk. Kan løftingen av tråden bidra til TS får svar også, er det bra. 

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste som skyter litt med hagle velger litt mer driftssikre hagler av anerkjente merker. Fordelen med disse du nevner er at de er rimelige som ny. Men da har man garanti. Når man kjøper brukt er man litt mer utsatt uten garanti osv.  Det er langt lettere å anbefale brukt beretta eller browning. Angående cast ( som er d minst kritiske av alle stokkmål)  så er det lettest å gå for en brukt halvauto med shims. Men igjen av et anerkjent merke. Ikke sikkert at det blir så mange tusen ekstra. Dyrt å jakte, trene, kle seg opp osv. Jeg ville nok gått for en OU, men litt avhengig av type jakt en skal på, så er d mye bra å få tak i på finn. Men kan være vanskelig ikke å anbefale en ny baikal:) til 5000:) stokken kan justeres enkelt av en komp. børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...