Jump to content

HK 770 spørsmål om sikring og demper


Olechrw

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en HK 770, den kan kun sikres når den er ladd. Når jeg da avsikrer så kommer et lite klikk og jeg får da ikke sikret den igjen uten å ta nytt ladegrep.

Skal det være slikt? Jeg har lest litt i bruksanvisningen og der står det bare at den må være oppspent for å kunne sikres, men det står også at den har tennstiftsikring, så lurer på om det er derfor.

  

Rifla blir alt for lite brukt, og jeg vurdere om jeg skal få flytte fremsikte og montert på demper. Noen som har erfaring med demper på en slik? 

Siden det er rullelåsing så er jeg bekymret for at med økt trykk fra demper vil føre til for tidlig opplåsning. 

 

Mvh

Ole Christian

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, slemmo said:

Ja, blandings...Wave er .22demper 😆

Haha ja ble litt paff når jeg slo den opp på a-tec siden og så den var for .22, hadde ikke overlevd første skuddet 😛

 

A-tec Optima Flow ser bra ut. Noen tips til flink børsemaker for montering? Kanskje i Rogaland/Agder regionen

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 358 Win said:

Jeg prøvde demper på min men det funka ikke. Jeg satt på rekyldemper i stedet da jeg kun brukte børsa i Polen

Er din også slik at du bare kan sikre den når sluttstykket er låst bak? Og at om du avsikrer så må du spenne opp igjen før du kan sikre? 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Olechrw said:

Hei,

 

Jeg har en HK 770, den kan kun sikres når den er ladd. Når jeg da avsikrer så kommer et lite klikk og jeg får da ikke sikret den igjen uten å ta nytt ladegrep.

Skal det være slikt? Jeg har lest litt i bruksanvisningen og der står det bare at den må være oppspent for å kunne sikres, men det står også at den har tennstiftsikring, så lurer på om det er derfor.

  

Rifla blir alt for lite brukt, og jeg vurdere om jeg skal få flytte fremsikte og montert på demper. Noen som har erfaring med demper på en slik? 

Siden det er rullelåsing så er jeg bekymret for at med økt trykk fra demper vil føre til for tidlig opplåsning. 

 

Mvh

Ole Christian

 

 

 

Det er en feil på rifla. Antagelig har noen forsøkt å trimme avtrekket og tatt bort for mye gods.

Det er ingen problem å slå sikringen av og på uten å ta nytt ladegrep.

Jeg har hatt 4 stk av disse opp gjennom tidene.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...