Jump to content

Hvilken avstandsmåler?


spørsmål

Recommended Posts

Hei. 
Er på utkikk etter en avstandsmåler for å sikre korrekte målinger på jakt og ettersom man også må trene mere på langhold blir vel dette min nye gode venn!

Har sett på:

-Leica Rangemaster 2400-R

- Vortex Ranger 1800

Hvilken av disse ville dere anbefalt? Eller har dere andre dere ville anbefale? Jeg bryr meg ikke så mye om merke, men at den måler nøyaktig, bra optikk, helst «rød» retikel og at den er av såppas kvalitet/garanti at den er med meg i mange år! 
Takker på forhånd for tips og komentarer.

Link to comment
Share on other sites

On 8/24/2020 at 7:21 PM, spørsmål said:

Har sett på:

-Leica Rangemaster 2400-R

- Vortex Ranger 1800

Hvilken av disse ville dere anbefalt? Eller har dere andre dere ville anbefale? Jeg bryr meg ikke så mye om merke, men at den måler nøyaktig, bra optikk, helst «rød» retikel og at den er av såppas kvalitet/garanti at den er med meg i mange år! 

Jeg kjøpte nylig avstandsmåler, og endte med å kjøpe Vortex Ranger 1800. Jeg måtte hive meg rundt og bestille denne for at jeg ikke skulle få anledning til å sitte og sikle etter en Leica for lenge, og ende opp med å bestille en med app og fandens oldemor til 10-15.000. Slik er det når man kjenner seg selv, og er en utpreget "utstyrsronker" :-)

 

For det er jo en del forskjell i pris på disse... Mener min kostet rett i underkant av 4000. Og Vortexen så ut til å gjøre det den skulle...fikk gode referanser og gjorde det bra i tester jeg fant på det store internett...

 

Kvaliteten virker kjempegod, og hvis den skulle gå i stykker, så har Vortex livstidsgaranti... Det vet jeg ikke om Leicaen har?

Edited by Erlendgb
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Erlendgb said:

Jeg kjøpte nylig avstandsmåler, og endte med å kjøpe Vortex Ranger 1800. Jeg måtte hive meg rundt og bestille denne for at jeg ikke skulle få anledning til å sitte og sikle etter en Leica for lenge, og ende opp med å bestille en med app og fandens oldemor til 10-15.000. Slik er det når man kjenner seg selv, og er en utpreget "utstyrsronker" :-)

 

For det er jo en del forskjell i pris på disse... Mener min kostet rett i underkant av 4000. Og Vortexen så ut til å gjøre det den skulle...fikk gode referanser og gjorde det bra i tester jeg fant på det store internett...

 

Kvaliteten virker kjempegod, og hvis den skulle gå i stykker, så har Vortex livstidsgaranti... Det vet jeg ikke om Leicaen har?

Titta på en 1800 jeg også, men den kommer jo på 4500kr og da har jeg en rangemaster for 1500 kr mere. Eneste minuset jeg ser med leica er at det bare er 2 års garanti om jeg har forstått det riktig.. #Får ikke bestemt seg :L9

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvil om at Vortex Ranger vil gjøre jobben, selv om jeg er Leica-entusiast på håndholdt optikk. Før hadde jo "alle" produsentene av premium optikk 30 års garanti, men nå har de innført begrensninger på elektronikken. Kjøper du en Leica her i Norge er det uansett 5 års reklamasjonsfrist iht. kjøpsloven, og jeg er rimelig overbevist om at Leica vil strekke seg langt for å hjelpe deg uansett hva som skjer under normal bruk av produktet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...