Jump to content

Hjelp! Bore-snake sitter fast!


nalle19

Recommended Posts

Var en liten tur på banen i dag for å sjekke at alt var ok før reinsjakta starter. Det var det forsåvidt også, helt til jeg var ferdig og skulle dra boresnaken gjennom et par ganger. Første par runder gikk fint. Så satte den seg dønn fast. Sikkert en knute eller krøll på enden som jeg akkurat fikk dratt inn i kammeret. Ser enden av den en 3-4cm inn, men har ikke sjans til å nå den. Passet relativt dårlig da jeg skulle på jakt etter jobb i morgen. Noen som har gode forslag til hvordan få den ut? Ringer nok en børsemaker i morgen tidlig men ser for meg at de ikke er helt arbeidsledige akkurat nå om dagen. Dro «ganske hardt» -Sånn for sikkerhets skyld :( 

Link to comment
Share on other sites

Hadde du hatt en vanlig pussestokk med adapter for VFG pussepropper kunne du skrudd det rett i snoken der den er fastklemt og dratt ut. Men siden du sannsynligvis ikke har det (ellers ville du neppe brukt boresnake) vil jeg foreslå en messingskrue limt i enden av en tynn rundstokk. Skru inn, dra ut. 

Link to comment
Share on other sites

Litt på siden, men hvorfor bruke bore-snake? Det er jo den mest idiotiske pusseinnretningen som finnes.

8 timer siden, nalle19 skrev:

skulle dra boresnaken gjennom et par ganger

Dette er jo oppskriften på hvordan ødelegge et løp raskest mulig. Her bruker du en støvete og halvskitten snor for å resirkulere skitten i løpet. Det er som å trekke gjennom med sandpapir.

Skal du pusse må du bruke en ren fille og en ren pussestokk. Skitten fille kastes, den brukes ikke mer enn en gang. Slik får du skitten bort fra løpet.

Ellers er boresnaken ofte vanskelig å få ut når den sitter fast. Virker ikke smurning og litt makt bår du la noen med rett verktøy og kunnskap fjerne den.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

kobberskru skal testes. Takk for forslag. 
 

bruker boresnake rett etter skyting mens løpet er varmt. Lapper og pussestokk hjemme når løpet er kaldt.. 

har også med boresnake på jakttur om det kan bli fukt i løpet (reinsjakt over flere dager)
 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...