Jump to content

S&l med merkelig avtrekk


Larshanssen

Recommended Posts

Heisann

 

Har ei s&l som jeg mildt sakt er veldig fornøyd med, jeg har skutt flere 1000 skudd med den og aldri noen tull..

 

Men i går på banen begynte den å tulle, trekker av å du hører tennstiften slår også går det 0.5-1 sekund så går skuddet. 

Skyter med hjemmeladet ammo med cci lr hetter og det har aldri vært noe tull. 

Har tatt sluttstykket fra hverandre, rengjort og smurt opp men samme er det samme.

Prøvde med noen fusion jeg hadde liggende men akkurat det samme.

Tennstift har ikke skader og det er greit merke i hetta.

 

Hva F**n kan dette være?

Link to comment
Share on other sites

Har du lagret børsa med spent sluttstykke over lang tid?? Slakk fjær på tennstift? 

 

Om du hører anslag av tennstift på tennhetta og det går så mye som et sekund før det smeller, så hadde jeg ville prøvd med andre hetter... Høres ikke ut som det er tennstiften, men hettene som brenner som tørka mose..

 

På 15.8.2020 den 13.50, Larshanssen skrev:

smurt opp

 

Hva har du smurt opp med? Her bør det ikke brukes hva som helst, og svært lite om man absolutt må smøre.

 

Om det er greie anslag i hettene, så ser jeg ikke for meg at det er tennstiften sin feil heller.....Hørtes veldig mystisk ut i så fall...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde et lignende problem på min S&L, som jeg kjøpte brukt- dårlig anslag, og klikk. Jeg klarte ikke fikse det selv, det gjorde ikke børsemakeren heller (skiftet fjær + div justering og tuning)- det endte med at J&F tok i ot bolten, og byttet hele innmaten. Nå har det gått noen tusen skudd, uten problemer. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem med CCI SR for noen år tilbake. Kan kanskje være så mye som 10 år nå. Det var klikk-bang, og veldig vanskelig å skyte med. Gikk over til magnumhetter, og har ikke sett meg tilbake. Men om det var magnum som hjalp, eller bare å bytte er jeg ikke sikker på. Mener å huske at klikk-bang ikke var helt ukjent fenomen med small rifle-hetter og relativt store kruttmengder. 6,5x47L jeg sleit med den gangen. Og muligens kom problemet på vinteren? Husker ikke helt nå, begynner å bli noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...