Jump to content

Hammerli Xesse Mod. Stenvaag


Panther

Recommended Posts

Nå har jo Stenvaag fått inn en ny batch av disse nokså godt kjente pistolene. 

 

Har noen lagt seg opp erfaringer med den nye vs den gamle? 

Hva er egentlig forbedringene som er gjort på den nye?

 

Min lille erfaring er at de har vert litt kresne på ammo, der de ikke alltid vil kaste ut hylsen og sleiden ikke går helt tilbake ved avfyrt skudd. Hvilke erfaringer har folk hatt ang ulike ammotyper på disse? 🙂 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hei,
jeg har nylig kjøpt en av de nye, så langt har jeg bare prøvd CCI standard og Eley Pistol Plus.

 

CCI Standard har vært stabil så langt, har vel hatt en eller to ganger der de første skuddene ikke har blitt kastet ut (dog rett etter vask, så kan muligens være noe med det, har ikke forsket på det da det kun har skjedd umiddelbart etter vask)


Eley Pistol Plus går helt fint, hatt 1 klikk men det virket mest som ammoen sin feil. (sikkelig avtrykk etter firing pin, gikk av på forsøk nr 2)
vdr forbedringer så kjenner jeg desverre ikke noen som har de gamle så interne endringer og evt matrialer er ukjent for meg.


Det jeg vet de har endret er magasinene, de nye har mer plast i leppene øverst slik at de er stivere og sterkere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg ser at Stenvaag reklamerer for at Eley Pistol Plus skal fungere bra i det våpenet. Virker for at for noen fungere CCI standard og xxl sin Top Shot også bra, men ikke for alle (kan selvsagt variere fra lot til lot også). Har sett at grepet er litt tykkere på den nye, i forhold til den gamle. Ellers vet jeg ikke om særlig endringer. 

Link to comment
Share on other sites

Hei, har den nye varianten. Synes avtrekker er bedre ut av boksen enn den gamle. Kortere avtrekk og resett, veldig crisp og fint avtrekk. Mer 1911-aktig.

 

Har hatt litt problemer med at cci ikke trekker opp andre skudd fra magasinet, spesielt på de gamle og et par ganger på ny, må racke på nytt for å trekke opp nr 2, etter det går resten fint.

 

Tror det er fordi at cci er litt for slapt ladet i forhold til fjær, det kan også være grunn til at den ikke kaster ut skikkelig, spesielt hvis man ikke også har stramt grep. Med eley pistol plus har jeg ikke har et eneste feil med etter en del skudd. Også hørt fra andre at topshot går bra.

 

Virker nødvendig nødvendig å file litt på magasin, eller ta av ladeknotten på de gamle for å få de til å gå 100%.

 

Ikke noe problem å treffe 10/10 innenfor 10 på 25m, så veldig fornøyd så langt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...