Jump to content

FIMS Straight Pull BullPup (SPBP)


jlovold

Recommended Posts

Denne fikk jeg lyst på...
 



Pipe: 20"
Totallengde: 32,5"(82,55cm) Ja, akkurat for kort, men det er ikke verre enn å finne en munningsbrems som er 1,5cm lengre, aller helst med utvendige gjenger for demper..
Vekt: 7,5 pund = 3,4kg

MSRP i USA: 2500USD...
Tilgjengelig for levering i 3. eller 4. kvartal...

https://www.thefirearmblog.com/blog/2020/08/05/fims-spbp-straight-pull-bullpup-rifle-now-available-for-preorder/

https://www.fimsfirearms.com/introducing-the-fims-spbp/

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Dodraugen skrev:

Syns det ser ut som veldig langt fra skulder til avtrekker, og ladegrep med feil hånd er nok relativt krevende å vende seg til. Varme-presset løp er heller ikke noe jeg er spesielt fan av. Men konseptet er jo genialt om det får utvikle seg litt. 


Siden du ikke har noe magasin å ta hensyn til, samt at tyngdepunktet er over pistolgrepet, så vil du nok merke lite til avstanden.

Ladegrepet kan taes på begge sider, men jeg tenker at for de av oss som har "vokst opp" med AG-3 og MP-5, så er ladehåndtaket helt greit plassert. Spesielt med tanke på at det har retur-fjær. Men, ja en vanlig boltrifle gir nok et mer uforstyrret siktebilde. Men har igjen sine ulemper med tyngdepunkt og lengde.

Link to comment
Share on other sites

Mye mulig avstanden ikke har noe særlig å si. Magasinet har jeg sett montert lenger bak på andre bulpupper, så det burde være mulig å få flyttet alt lenger bakover. Om man hadde satt ett stag bakover på ladehendelen hadde den forsåvidt kunne vært på "riktig" plass. Ellers syns jeg den ser veldig ergonomisk ut, lenger forskjefte for mer stabil tofot skyting og muligheten til å skyte med lang arm mens tofoten er montert, er muligens det eneste jeg ville gjort anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...