Jump to content

S&W 686 6 tommer - grep


Hansen

Recommended Posts

Hei,

 

Kjøpte i fjor en ny S&W 686 med 6 tommers løp som ble levert med gummigrep. Våpenet fungerer fint, men merker at skjeftet er for puslete for mine store hender - jeg sliter med å få skikkelig grep om våpenet. 
 

Er det noen som har noen tanker om hvilke typer/modeller av skjefter som kan være hensiktsmessig? Revolveren brukes til revolver og magnum 1 felt og skytes kun DA. 
 

Har kikket litt på spesialgrepene til Nill Griffe, er disse gode til mitt bruksområde? LINK. Eventuelt andre innspill?

Link to comment
Share on other sites

17 timer siden, Hansen skrev:

Har kikket litt på spesialgrepene til Nill Griffe, er disse gode til mitt bruksområde? LINK. Eventuelt andre innspill?

Dette du linker til har jeg hatt på begge mine revolvere. Jeg er veldig fornøyd med den typen. Merk at du får den i open og closed back, avhengig av hvilken størrelse du er på jakt etter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk! Tror Houge gummigrep utgår - vil gjerne ha noe mer beefy og helst i tre. Samtidig er det gjerne ikke så vanlig med ergonimisk skjefte i feltløypen på revolver?

 

Alyssis: Open back er mer ideelt til DA, ikke sant, siden avstanden frem til avtrekkeren er litt kortere? Har du noen erfaringer mht. størrelse?

 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutter siden, Hansen skrev:

Alyssis: Open back er mer ideelt til DA, ikke sant, siden avstanden frem til avtrekkeren er litt kortere? Har du noen erfaringer mht. størrelse?

 

Jeg tenkte ikke over hva jeg kjøpte første gang, så jeg har hatt både closed og open. Jeg har litt mindre hender, så jeg foretrekker open. Jeg foretrekker også single stack på pistoler, istedenfor double stack. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De lager kjempefine tregrep i Thailand, som selges på Ebay for 500-800 kr inkl. frakt. De har ingen problemer med toll, eksportrestriksjoner eller noe annet. Jeg har nylig kjøpt et par tregrep til min S&W derfra, og kvaliteten synes jeg er overraskende god. De er penere enn originalgrepene jeg hadde, i hvert fall, selv om de måtte pusses litt og oljes for å få den ekstra finishen.

 

Lærhylster fra USA, derimot, er no-go, har jeg fått erfare flere ganger i løpet av det siste året.

 

Edit: Nei, du verden, nå har de blitt mye billigere enn da jeg kjøpte mine i vår... Ser de ligger på ca. 250-350 kr inkl. frakt. Mva. kommer vel i tillegg, men hvis grepene er av samme kvalitet som de jeg kjøpte, så er dette en no-brainer.

Edited by fleskebacon
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, AndersR skrev:

Inspirert av denne tråden la jeg inn en bestilling på et relativt tilfeldig valgt grep i går.

eBay hevder å fikse momsen for meg, så vi får se hvordan det blir i praksis.

 

Sender selgeren direkte til deg her i Norge?

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, hipshot skrev:

 

Sender selgeren direkte til deg her i Norge?

 

Ja, sender rett hjem til Bergen! Bestilte selv nå, og Ebay betaler inn MVA på vegne av deg, veldig praktisk og rimelig måte å fortolle på. 
 

Så får vi se om det blir et Nill-grep etterhvert - men burde vel gjerne hatt en Manurhin til å matche grepet da.. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Jeg har opprettet en postkasse hos et varehusfirma i Usa.

 

Så hvis jeg kjøper noe på ebay sender selgeren varen først innenlands til postkassen min. Deretter sender varehuset pakken videre - ut av landet. Og her har jeg hatt problemer. Varehuset nekter å eksportere våpendeler idet de hevder at dette er forbudt, ihvertfall noen av mine varer.

 

Derfor er jeg (og kanskje flere med meg) interessert i hvordan du takler dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...